fredag 10 juli 2009

Nu är det "Preskiberat"

Jag kom och tänka på en sak i morse och bröt ihop.
Precis i början när Jag & Micke hade träffats,så åkte vi på en "myskryssning",och den var helt underbar.Ni vet i början när man träffats så kan man vara lite "blyg" och vill ju helst inte visa sina "sämre" sidor.
Nåväl,vi gick o la oss och jag somnade på Mickes arm,och vaknar tidigt på morgonen av att jag ligger med huvet på hans bröstkorg i en stor pöl av nattdreggel. Jag började torka upp det och hoppades att inte Micke skulle vakna,men det gjorde han ju såklart.Han mumlade att det inte gjorde nåt,men jag tyckte det var väldigt pinsamt.
Och i exakt den stunden så kände jag att "dageneftermagen" gjorde sig påmind,och jag antar att jag inte är ensam om att kunna bli lite kass i magen när man festat o haft sig halva natten?
Det fanns toa i vår hytt,men ni vet dom dörrarna i en hytt är ju nästan gjorda av papper,och jag ville ju inte att Micke skulle höra att jag faktiskt har ett rövhål.
Smart som jag är så kom jag på lösningen.
Jag sa till Micke att jag skulle gå iväg och köpa med morgonkaffe till oss,och han tyckte det lät gott,sen somnade han om.
Sanningen var ju att jag skulle hitta en annan toalett först och främst,sen kunde jag fixa kaffe.

Image and video hosting by TinyPic

Jag vandrade omkring på båten och letade efter en toa,och hittade nån,men där var massa folk i närheten,så det gick inte.Till slut kom jag in i nåt konferensrum och hittade en avskiljd toa-Tack o lov!
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Jag gjorde det jag skulle,och skuttade sen lycklig vidare.Stannade ute på däck och tog ett morronbloss,och njöt av utsikten,sen gick jag "hem" till hytten.
När jag kom så vaknade Micke till,och undrade om jag inte fick tag i nå kaffe?
Helvete! Kaffet för fan!! Jag mumlade nåt om att inget var öppet,sen var det bra med det.
När vi hade duschat o grejat så gick vi på promenad på båten,o smuttade champange o annat gott,så lite luriga blev vi allt igen.
När vi sen kom till hytten för att packa ihop det sista innan vi kom till hamnen så fick jag ett nytt bajsanfall,och det fanns inte tid att dra nån vända till en annan toa,så jag bröt ihop o gapskrattade och försökte förklara varför jag stack iväg på morgonen osv,osv.Och nu behövde jag använda toan i hytten,så jag sa till Micke att han skulle ringa nån vän eller sjunga eller nåt,så han inte skulle höra.
Han bara skrattade och tyckte jag var lite konstig.
Det händer då & då att Micke säger "kommer du ihåg vad gullig du var som försökte fixa kaffe till oss på båten?" å så gapskrattar han..

1 kommentar:

Fam. Strömberg sa...

Hahah, den var bra och söt!