tisdag 25 augusti 2009

Våran Helg I Bilder..

Vi bestämde ju oss i Fredags för att ta tåget till Lindesberg och hälsa på.Meningen var att vi skulle åka hem på kvällen,men innan vi åkte så ändrade vi oss och bokade hotellrum tills på Lördan.Bilderna kommer lite hursomhelst för det är så drygt att få dom i rätt ordning.

Tåget gick förbi min gamla hemby Skinnsberg. :-)

Hotellfrukost är nåt jag verkligen gillar,men Micke är inte direkt någon "Frukostmänniska".Här ser ni hans frukost.

Och här ser ni min..Ha,ha..

Vi ändrade oss igen på Fredagkväll och bestämde oss för att sova över en natt till,så på Lördagen bokade vi bastu.

Fint med ett par kalla öl mellan bastuvarven..

Hotellet

Och fontänen som stod utanför.Eftersom jag inte har den bästa synen så bröt jag ihop när jag såg den,för det såg ut som dom två männen på sidorna pinkade rakt på kvinnan i mitten.Men det är ju fiskarna som dom håller i som sprutar vatten.

Vi bodde i den delen av hotellet som inte var nyrustat,men jag tycker det var charmigt o lite kusligt :-)

Bara ett stenkast från hotellet låg en sjö,och på Lördan innan bastun satt vi där nere en lång stund i solskenet och bara mös på.

Jättemysigt..


Solen sken,vi vandrade omkring,satte oss på en mysig uteservering och tog två kalla.

Min väska trivdes också.

På Lördag morgon säger Micke att det är en stor loppis utanför,och mycket riktigt.På Rådhustorget var det bakluckeloppis.Gjorde många fynd där.
På Lördagkväll kunde jag inte säga Bakluckeloppis istället blev det Bakluppelockis.

Dole som äger krogen vi ville kolla in.

Och Biljana.Dom trevligaste krogägarna jag vet..Å väldigt mysigt ställe hade dom nu.
Fenix i Lindesberg (om ni vill äta gott)

Tågbyte..


Precis när jag slog ner röven på Tågtoaletten hör jag en röst som säger"Nästa station Frövi"
Bråttom,bråttom..
Vi har haft en underbar helg och ska försöka åka dit igen i Oktober när vi firar två år som förlovade.

Inga kommentarer: