torsdag 10 september 2009

God Morgon.

Igår var vi barnvakt till lille Sixten.Hämtade honom på dagis vid 17-tiden,sen gick vi en promenad innan vi gick hem hit så han skulle få äta lite. Han är så söt den ungen,ett tag var han helt galen och bara gapskrattade åt allt.
Han skulle mata mig med ett smörgåsrån,och för varje tugga jag tog så skrattade han så tårarna rann.
Han gick omkring med en liten kartong på huvet o skrattade,han gjorde "oreda" i dom nedre kökslådorna där vi har recept,nya disktrasor och sånt. Han hittade en (som jag hade glömt bort) ny diskborste som är knallrosa,och den var riktigt kul :-)

Sen när vi skulle gå hem till honom och lägga honom så härjade han i vagnen.Han gjorde miner o skrattade o var nog väldigt trött.
En sak som han även gjorde,som jag hoppas han glömmer bort var att han såg att Micke spottade på marken,och vem tror ni hängde sig över vagnskanten o spottade ? Det såg ju så gulligt ut så det gick inte att låta bli att skratta,och det vet alla som har/haft småbarn omkring sig att det är ett bra sätt att få dom små liven att göra om saker :-)
När vi kom hem till Honom,så for han i väg som ett litet troll(dom har en stor lägenhet med massa rum) å jag hann knappt se vart han tog vägen,men han skulle bara hämta en boll som låg längst bort i lägenheten.
När sen pyjamasen åkte på och vällingen var klar så tog det inte många minuter innan en trött liten kille sov som en stock.
Han somnade innan jag hann lägga på honom täcket och fälla ner persiennerna i hans rum.
Sötunge.
Kunde inte ta några bilder,för kameran låg på laddning.

2 kommentarer:

Sixtens pappa sa...

Det är så skönt att det går så bra att "lämna bort" honom... Kul att läsa vad han hade för sig hos/med er! =)

Catta sa...

Jag önskar jag hade haft kameran redo,men frågan är om jag hade hunnit ta nån bild..Han var ju galen.. :-)