fredag 20 november 2009

Det jag skulle berätta var....

Visst är dom bedårande söta ? Som små snöbollar...





Men nu till grejen.
Jag hittade en annons,som verkade ganska skum,och en fågel viskade i mitt öra att det är bedrägeri på gång.
Mina systrar brukar kalla mig närpolis,och det finns en anledning till det.
Jag kunde nämnligen inte låta bli att låtsas vara intresserad av en valp,så jag mailade.

I mitt första mail så skrev jag bara: Vilka fina valpar,finns det möjlighet att komma och titta på dom?
Svaret jag fick:
"Hej,
Vi har stort urval av maltesiska valpar. Våra valpar är mycket vänliga och lekfulla, upp med barn i en kärleksfull miljö och har champion blodslinjer.
Valpar är microchipped.
Du kommer att få ett intyg veterinär hälsa, hälsa garanti för genetik, ett patientjournalsystem av skott och dewormings och en valp paket. De är födda på 19-08-2009 och kommer att väga ca. 3 till 7 lbs fullvuxen. Har du någonsin haft en malese förut? Hur snart vill du valpen.
Hälsningar ...
"

Jag skrev tillbaks:
"Hej.
Det låter ju bra.
Jag har aldrig haft en själv,men tycker dom är så fina.
Jag är intresserad av en före 24/12 om den är leveransklar?"

Fick svar igen:
"Hej,
Tack för det snabba svaret på min email. Jag bor i Lewes England och jag kommer att skicka valpen till dig genom en mycket tillförlitlig och trovärdig global husdjur leverans företag. Vi har använt samma leverans företag att leverera våra valpar under många år och vi har förtroende för dem. Valpen kommer att levereras till din tröskel (hem leverans) av sällskapsdjur leverans företaget och du ska betala 5000kr direkt till leverans företaget innan valpen levereras till dig.
Detta innebär att du kommer att göra betalningar direkt till sällskapsdjur leverans företaget innan valpen levereras till din hemadress. Så om du verkligen är intresserad av valp, kommer jag att ordna transport och leverans hit och då får du betala pengar direkt till sällskapsdjur leverans bolaget och valp kommer att levereras till din hemadress inom 5 timmar. Den totala leveranstiden från Lewes till din plats är 5 timmar, så att leveransen kommer att påbörjas omedelbart efter att du har betalt för leverans av valpen. Dock är alla betalningar som görs direkt till leverans företaget innan valpen kommer till dig.

Husdjuren leverans Företaget som jag avser att använda kallas PAWS & CLAWS sällskapsdjur leverans företag. PAWS & CLAWS är ett mycket stort företag som har levererat många djur över hela världen sedan 1979 och de är mycket pålitliga och erfarna. Vi har använt detta företag i 7 år och vi har aldrig haft en tvist med en kund eller med företaget. Således kan de lita på att de har mycket gott rykte för korrekt leverans. for more information about them ." style="background-color: rgb(255, 255, 255); ">Du kan besöka deras hemsida <WWW.PAWSNCLAWS.ORG> för mer information om dem. Väntar på att läsa från dig snart."


Man skulle alltså betala 5000 kr till nåt leveransföretag,och sen skulle valpen levereras till min dörr inom 5 timmar efter betalning...Eh....5 timmar från England och hit ;-)

Jag skrev igen:
"Hej igen.
Jag har några frågor.
Så det finns ingen möjlighet att träffa valpen innan köp?
Har ni levererat andra hundar till sverige,och finns det möjlighet att få kontakt med dessa köpare för att höra hur det har fungerat?
Jag har aldrig varit med om att man betalar för en hund innan man träffat den,så därför har jag frågor.
Mvh
C."

Nu väntar jag med spänning på nästa mail..

Vad ska man säga? Undrar hur många som gått på detta?

Uppdatering senaste mailet:
Hej,
Ja, jag levererade nyligen en manlig maltesiska valp Namn Tamy till en familj i Sverige med PAWS & CLAWS.Så jag har kontaktuppgifter till familjen nedan för dig att kontakta dem för mer information om leveransen. Nedan är deras kontaktuppgifter:

xxxxx xxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxx Värmland
Sverige
Tel: 020xxxxxxx
E-Mail: xxxxxxxxxxxx
(jag har kryssat uppgifterna) ,men kolla telenumrets riktnr... :-)

Du kan kontakta dem antingen via telefon eller e-post för mer information om leveransen. Som jag sa att anledningen till att ni gör alla betalningsarrangemang direkt till leverans företaget, dess eftersom jag vill att du ska vara säker på att du kommer att få hunden 5 timmar omedelbart efter att du betalar för leveransen. Jag kan garantera att allt blir bra och valpen kommer fram friska och utan stress det är därför jag litar på PAWS & CLAWS abd du måste lita på dem också. Allt jag behöver är någon som kommer att garantera ett gott hem till mina valpar, så om du försäkra mig om att då kommer jag att ge det till dig utan problem men du kommer att skicka bilder till mig varje månad.
Väntar på att läsa från dig snart.
Gud välsigne dig.

Jag skrev till denna köpare i sverige och här ser ni den mailkontakten :-)

Min valp är nu 16 veckor gamla. Säker på att jag vill ha ett bolag för min söta Tamy herregud han är en underbar hund. Youcan räkna med fru XXXXXX hon är att lita jag ens tänker betala henne ett besök nästa månad. Jag har Tamy är min bifogade bilder.
XXXXXX.
-







2009/11/20 Catta E
Trevligt att höra.Jag har tänkt köpa en valp till vår familj i julklapp,och du förstår att man vill veta mer när en sån valp säljes så mycket billigare än i sverige.
Hur gammal är din hund nu och har du nån bild jag kan få se?
Tack på förhand.
Eftersom det verkar vara en fin människa som säljer valpar så funderar jag på att köpa två stycken,om det är möjligt.
Vi kanske kan träffas senare med våra hundar och låta dom leka? Det vore väl skojigt?

Den 20 november 2009 18.05 skrev XXXX XXXXXXX

Ja jag trädgren en valp från fru XXXXX i England och valpen har levererats till mig framgångsrikt av Paws & Claws leverans företag. Jag kunde inte tro förrän jag fick min hund och han var frisk. Well Paws & Claws är ett pålitligt företag du kan lita på dem. Men jag hoppas att det inte finns något problem?
XXXXX



2009/11/20 Catta E


Hejsan.
jag kontaktar dig med anledning av att du köpt en hund och fått den levererad via Paws and Claws.
Ville bara höra med dig om allt fungerade till belåtenhet?
Det är ju inte så vanligt att man köper en hund som man inte träffat innan,och betalar för den.
Hoppas att jag inte störde dig/er
Mvh
C
Ha en trevlig dag!


2 kommentarer:

ewe sa...

Så jävla söta är dom!

Du det där var riktigt otäckt skumt juu!

Anonym sa...

Helt jävla sjukt, det luktar bedrägeri lång väg, (jag brukar också klassas som närpolis), gör nåt innan människor blir av med pengar, det kanske är nån stackare som har sparat för att köpa hund och som blir helt blåst. Puss o kram Monika