fredag 13 november 2009

Här ska det vara en överskrift.....

Hej på Er.
Ska strax sätta igång med värdens grej...Dvs samma sak som varje dag..Diska,plocka och sånt.
Idag är det Fredag och det betyder "bara" en vecka kvar till pengar. Fast ibland känns "bara" väldigt länge..

Känns väldigt bekant detta ..

Det är en så härlig känsla att komma hem efter man storhandlat,och få fylla upp kyl,frys o skåp.


Julen närmar sig och det känns inte kul alls...Jag skulle också vilja vara som många andra och längta till julen och pyssla o smussla med paket,baka och förbereda..Men Näää..Julen känns jobbig,ångestfylld och ledsam...



En sån här duschtvål skulle jag vilja ha..Bara hoppa in i duschen,tvåla in sig och..Poff...Alla bekymmer rinner av en..


Jag verkligen avskyr att vara arbetslös..Jag känner mig värdelös,onyttig och uttråkad.
Har ingen att prata med om dagarna,tycker inte saker är kul längre som jag gillat att göra förut..Minsta lilla småsak känns jobbig o tråkig..
Ekonomin är fucked up och behöver vi handla nåt speciellt så kan vi inte köpa det vi vill ha utan får välja nåt som i bästa fall liknar en billig kopia av det vi skulle vilja ha...
Vi skulle behöva kläder,men det funkar liksom inte..
Blir rätt så ledsen när folk kan vräka ur sig saker som "Men,det är väl bara att skaffa sig ett jobb"
Tänk om det vore så enkelt..

En sak som jag är väldigt tacksam över är min Älskling. Små,små ord från honom kan lyfta mig högt när jag känner mig låg.
Bara ett speciellt tonfall när han pratar gör mig alldelens varm.

Älskar dig så Mycket..

Ibland är det skönt att häva ur sig sånt som känns tråkigt...Om man inte gör det så kan man spricka har jag hört.

Nu ska jag göra ett par nyttor.

Ha en trevlig dag..

Inga kommentarer: