torsdag 26 november 2009

Vad har hänt sen sist?

I Tisdags var jag o Robban i Västerås för att ta bort stiften han hade i handen,och vet ni vad? Vi var hemma redan vid 14:30 tiden...Wow säger jag.
Från vi kom in på Ortopeden så tog det ca 20 min så var vi ute.
Jag tycker ju det är kul att se operationer o sånt så jag ville ju kolla när dom drog ut stiften som var lika långa som ett finger :-) ,medans Robban drog kepsen över ansiktet o bet ihop.
Läkaren tog en tång o började vrida o vända o lirka o sen drog hon sakta ut dom två stiften.

Bilden är så dålig,men där i varje "hål" satt varsitt stift.


I onsdags hade vi en liten Sixten här hemma på besök,och jag hade köpt kritor,block o små bilar han kunde leka med,men det var mycket roligare att leka med en gammal datamus,tangentbord o tomma förpackningar och kylskåpsmagneter :-)
Han har börjat prata så mycket den lille gossen..När hunden som hon brukar la sig uppe på ryggstödet till soffan,så sa han "lamla" o kollade på henne.Han menade att hon kommer att ramla ner. Å när Mormor=(Jag) fixade mat till honom så gapskrattade han sig igenom hela middagen..Tokunge.

Efter maten så gick vi o la oss i sängen,och den lilla sötungen började direkt blinka med ögonen och somnade på två minuter..
Jag vågade knappt lämna honom ifall han skulle ramla ner,men det gick bra..Ho,ho...Hönsmormor :-)

Ska fixa en barnsäng så hjärtat kan sova över :-)

1 kommentar:

Linn sa...

Hej! Tack, för tipset!! Ska kolla in sidan. Jättesvårt de där med skate när man inte är insatt!Hua, vad jobbigt med operationer.
Hoppas att du får en fin dag! Kikar tillbaka sen, jättefin blogg!!