fredag 11 december 2009

Igår..

Igår hade jag städdag,och spisen brukar man ju vara noga med att torka o hålla ren (fast just nu ser ugnen inte så trevlig ut),och när jag gnodde o hade mig så såg jag minsann bakom spisknapparna att dom inte var så fräscha..Tog bort dom o skurade och satte tillbaks dom,så nu ser den delen på spisen helt ny ut..

Den stora glasburken som våra pinnar bodde i.En flyttade till Virsbo,två dog och 10 ägg skickade jag till Syster i Kolsva och 50 ägg till Systerson i Skinnsberg. ( Han ska starta en pinnfarm har han tänkt) :-)
Funderade på vad jag ska ha burken till och kom sen på det.

Jag slängde ner en ljusslinga med röda hjärtan i den och ställde i fönstret i "Lilla Rummet" som vi kallar det. Ni vet det där rummet som kan bli gästrum/syrum/datarum/ vadsomhelstrum,men som nu endast innehåller vår Frizzly=Frysbox,och modem,telefon o sånt.

Jag fick ett kort på Mormor,s Lilla Charmtroll. Första dagiskortet.
Han är så söt så jag vill nypa honom..Men jag ska inte :-)

Inga kommentarer: