torsdag 10 december 2009

Jul,jul strålande jul..........

Nja,kanske inte,men igår när vi lagt oss så pratade vi lite om det här med julmaten.
Vare sig man tycker om jul eller inte så är det ju ganska gott med vissa saker på julbordet.
Vi kom fram till att i år ska vi inte överdriva med denna julmat som man ändå är trött på dan efter.
Som jag sagt så tycker jag julen är jobbig,MEN jag skulle så gärna vilja va som dom flesta o pyssla o dona inför denna högtid.
Baka,lägga in sill o greja med massa pynt här o där.
Tid har jag ju....Det är väl lite det som är problemet ibland,att jag har för mycket tid,å ändå blir inget gjor,inte mycket i alla fall :-(

Ja,ja..Vi får se till nästa jul hur det blir.

Eftersom lönen kommer bara nån dag innan så i stället för att stressa ihjäl oss med matlagning,handling osv så bestämde vi oss för att i år gör vi endast Jansson o Skinkan själva,och den godaste rödbetssalladen som jag lärt mig av min Styvfar.Resten får bli färdiglagat.
Julklappar beställs via nätet o hämtas på posten sen.
Det blir inte så märkvärdiga klappar,för en vecka efter jul fyller Robban 15,och det tycker jag ska firas lite bättre.15 är ju en lite speciell ålder.

Hur gott är inte detta då?

Inte helt fel med en skiva skinka heller,men man tröttnar som sagt fort.

Nähäpp..Nu lite mer kaffe o fortsätta med städningen.
Skönt med små nätpauser medans man fejar o grejar.

1 kommentar:

Therese sa...

Håller helt med dig. Det tråkiga med julmaten är oxå det att man blir liksom mätt på den medans man tillagar den, alla dofterna etsar sig fast på hjärnan så suget efter maten försvinner fort!! Ha det så gott och hälsa lillebror. Kram