söndag 3 januari 2010

Nytt år..

Julen och Nyåret kom och gick,som alla andra år..
Julafton så var min dotter och lilla barnbarnet här,och vi åt och mös på.
Sixten kom på att han kunde "stjäla" kulor från Julgranen..Lilla Busungen :-)
För varje gång vi träffar honom nu så har han lärt sig massa nya ord.Han är så duktig.
Och en grej som var riktigt häftig var att Yonna skrev på en lapp "Mamma" och "sixten" sen pekade hon och frågade vad det var,och ungen säger helt rätt på båda orden..Ha,ha..Ett litet "underbarn".
Min yngsta Son fyllde 15 år dan före Nyårsafton,och vi fick besök av min Stora son,som bor i Uppsala. Mycket trevligt.
Innan han kom så undrade han om jag kunde göra Pitepalt nån dag när han var här,för han hade inte ätit det på flera år,så självklart gjorde vi det.

Emil & Micke hjälps åt med att mala potatis. (Och verkar ha riktigt kul medans dom gör det)

Lillebror ska alltid utmana Sin storebror i olika styrkegrejer,men han får nog växa till sig lite mer.Speciellt sen Emil börjat träna :-)

Ja,ni förstår vad jag menar.. :-)

Vid Tolvslaget gick Micke & Emil ut för att smälla raketer. Robert var på gatan nedanför med kompisar och jag och hunden kollade genom fönstret.Jag ville inte lämna henne ensam inne då det var så mycket smällande.Hon har aldrig reagerat på det förut,men nu tyckte hon det var lite otäckt,stackarn.

Gott Nytt o God Fortsättning o allt det där.....

Inga kommentarer: