tisdag 2 mars 2010

Besök igår.



Igår kom han äntligen.Mannen från miljökontoret i Avesta och skulle kolla på vårt tak.
Det första han sa när han såg det var -"oj,oj,OJ",sen satt vi här och pratade ett bra tag och han ställde olika frågor osv.
Så det som händer nu är att han kommer att ta kontakt med vår hyresvärld först muntligt och löser det sig på den vägen så är det ju bra,annars skulle han få lov att skriva sa han,och jag tolkade det som att det betyder ungefär att dom får nån varning och är verkligen tvugna att agera omg.
Lite lustigt för han sa också när han kom att han vågade ej köra in på gårde eftersom det var så mycket snö.
Känns bra.Läste på en sida igår om just vår hyresvärld där andra hyresgäster sagt vad dom tycker och hur dom blir behandlade,och det var ingen smickrande läsning.
Äsch,va fan..Jag lägger ut länken om nån vill kolla.
Jag blev ju såklart medlem där också och skrev lite.
Jag visste inte först hur jag skulle göra,men sen tänkte jag att va fasen..Man ska inte behöva tjata,krångla,bli irriterad o bråka på sin hyresvärld(som ändå inget gör) när man ändå betalar en saftig hyra varje månad.
Även om vi flyttar så vill man ju inte att nästa hyresgäst ska behöva ha det så.
En man i ett av dom andra husen har knappt nåt badrumstak och det har han bråkat om länge,men nu flyttar han,för han har tröttnat.
En annan granne har som lägst haft -11 gr inomhus nu i vinter när det var som kallast,dom ska också flytta.(Dom har bott här bara några månader.
Hans fru höll på att slå ihjäl sig när hon gick till tvättstugan (eller klättrade över snövallar).
En grannes Mor som är ca 80 år brukar när hon hälsar på skotta på gården,för hon tycker det är hemskt hur det sköts.(Eller inte sköts)
En granne som väntar på en stor operation har ramlat flera ggr pga att det aldrig sandas o plogas,och när denne ringer och ber dom komma ploga o sanda så säger kvinnan på kontoret-"Ja,men du kan väl köpa broddar"
Vaktmästaren som sköter plogning o sandning har vi ej sett på flera månader.

Exakt nu när jag skriver så hör jag ett jävla liv utanför och går till ena balkongen o kollar,och gissa???
En traktor-ingen vanlig liten utan en stor jäkel är här och plogar!!!!!!!!!
Det är så mycket snö så hela traktorn reser sig fram när han plogar,och då ska man veta att det är inte mycket väg här ute,så en hel del snö är det.
Jag hade fel,det var inte en traktor,det var två..

Kan mannen på miljökontoret kanske ha nåt att göra med att det blev plogat idag?

2 kommentarer:

vs hus = Världens Sämsta Hus? sa...

hyresvärd stavas det :-) dom har ju annonserat efter en ny fastighetsskötare till vs-hus på ams.se o det är nog inte klart än så säkert därför ingenting blir gjort :-)

Catta sa...

Förskräckligt att jag stavade fel.
Ja,dom har annonserat men i dagens läge borde det inte vara så svårt att få tag i folk som vill jobba,eller? Har för mig att dom även annonserat på Blocket.(Jag vet att man brukar skriva "dem" eller "de" men låter så löjligt i hjärnan när man sen läser det ;-) )

Att ingenting blir gjort och att hyresgäster blir dåligt bemötta när dom ringer kontoret har ju knappast nåt med avsaknaden av fastighetsskötare att göra ;-)

Vi och många andra hyresgäster som hyr/hyrt av Vs-hus tycker i alla fall att dom är dåliga HYRESVÄRDAR!

Ha en trevlig dag.