onsdag 24 mars 2010

Den lilla gnutta ork jag hade sparat..

Hade jag sparat tills idag...Taket blev ju klart i vardagsrummet igår...Jag började med att torka lister,väggar,element och allt annat i vardagsrummet..Lyfte alla blommor till duschen,och kände att jag skulle inte orka allt igår för den förbaskade värken i axlar,leder o rygg smög sig så fint på..Fy fan vad trött jag blir.

Jag låg på spikmattan igår,smörjde mig flera ggr och somnade med ett gäng värktabletter.Började morgonen med smörjning o värktabletter så jag skulle kunna fortsätta idag..

Innan Robban gick till skolan så bad han mig komma till hans rum..I natt hade elementet (som en kille var här igår o fixade) börjat läcka igen,så Robert hade grejat o lindat handdukar runt det..Han ville inte väcka Micke som skulle upp så tidigt.

Jag ringde Hyresvärden och sa som det var o att dom får skicka hit nån omg,då jag inte har en aning om vad jag ska göra om det börjar rinna ännu mer.
Jag frågade om hon har ett nummer till Vaktmästaren,och hon förklarade fnittrande att ja,om det har börjat funka för han fick sitt kort/nummer igår...
Jag fick numret o ringde,och det funkade inte.Ringde tillbaks till kontoret o fick verkligen bita mig i kinden för att inte bli otrevlig.
Jag bad henne skicka hit nån så snart som möjligt,och hon undrade om jag kommer att vara hemma under dagen ??
Ja!!!! Inte fan vågar man väl lämna detta..

Hade jag inte haft så jäkla ont idag så hade jag lyft ut varenda möbel o pryl från grabbens rum,sen stängt dörren o låtit det droppa..

Jag räknade lite snabbt på städningen efter taket blev fixat,och en "normal" byggstädning-dvs utan möbler o sånt i rummet skulle ta ca en arbetsdag,med tork av väggar,tak,lister,element fönster o dörrkarmar,och putsa fönster o torka golv..Nu blir det ju + dammsuga soffor o torka varenda övrig sak som fanns i rummet..Känns ju skitkul,speciellt när jag har så ont så jag inte ens orkar öppna ett mjölkpaket..
Jag är ganska säker på att en vettig Hyresvärd skulle åtminstone ge lite kompensation för all skit,men det får vi nog se oss i stjärnorna efter känns det som..

Ni tycker säkert att jag är gnällig,men jag undrar hur många som skulle acceptera att ha det så här som vi haft/har?
Det går åt så mycket energi till att hålla reda o koll på läckande element,flagnade mögelluktande tak,och när det varit som kallast så har vi ju då fått rulla ihop påslakan o lagt i fönsterkarmar o nere vid balkongdörrarna för att inte frysa häckarna av oss.
Och det som känns jävligast är att dom= (ägarna) inte bryr sig..

Bara fortsätta kolla lägenheter,som vi gör varje dag..

Ha en bra dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fi fan sis vilket jävla helvete, hoppas ni får en annan lägenhet snnart. Kramar Monika

Melinda sa...

Åh va söt du är gumman :) hihi glad jag blir av det du säger! Tänk om alla kunde vara så goa som du =D <3 har länge varit tyst min blogg men så fort jag skriver om kärlek o jag har en kille så hoppar dom på mig direkt! va e fel på dom igentligen??!! trött man blir på såna! en gång fick dom mig "nersparkad" men inte längre för inser hur jävla omogna dom är! dom som har problem! :)

Hoppas du har lika underbart väder som jag har idag :) Ha en underbar dag och helg! =D

KRAM Melinda