söndag 14 mars 2010

Farmville,Petville,Cafeworld o gud vet vad????

Facebook har massa "spel" och nu har jag lärt mig att inte ens kolla när nåt nytt kommer,fast det är svårt att låta bli..Det är helt sjukt...
Finns Restauranger,Farmer,Akvarium,Maffia,Trädgårdar,Husdjur,ja allt möjligt.
Och dom som gör dessa spel är ju onekligen smarta för dom är beroendeframkallande..
Hahaha,ibland när Micke ringer hem från jobbet så brukar han fråga -"Har du kollat till Farmen?" Hahaha...
Man får väl lägga in sig på nån "Spel-Klinik" när man märker att det gått för långt.
Som jag läste nån stans,att en som spelade nån av farmerna tänkte när h*n gick förbi nåt träd med äpplen på,alltså i verkliga livet- "Dags att skörda"..Hmmm?

Ibland blir man så trött på vad man nu har,så man bara skiter i att kolla till dom,men då är ju risken att skörden har ruttnat,eller fiskarna dött,eller husdjuret blivit taget av djurskyddsföreningen...Oh,my god...

Nåväl..Tänkte att jag skulle visa vad jag menar för er som inte har testat..Å har ni inte gjort det än,så gör inte det heller för man blir ju knäpp (are)..Hahaha..



Här är "husdjuret" som ska matas,tvättas o pysslas om.
Man tjänar pengar genom att städa hos sina vänners djur,och för dessa pengar köper man möbler,kläder o mat till sitt djur.
Vårt djur heter "Sumpli"
På bilden ser hon sur ut för hon har väl inte fått nån kaka eller nåt...

Här är vårt Cafe,som sköter sig ganska bra själv..Tack o lov..

Sen har vi vår "Grekiska Restaurang"..

Vår farm..Den började man med ett par rutor att så grödor i,men nu är den enorm..
Denna är nog den "roligaste" av spelen..
Vi har lyckats tjäna ihop till ett jättestort hus o pool o grejer..Hehe..

Till och med en liten kyrkogård..?!

Man ska ha husvagn..Åhhhh...giv mig styrka...

Tvätten hänger på tork utanför trädgårdsmästarens stuga :-)


Som sagt,detta är sjukt på ett kul vis..Och som jag sa..Har du inte testat så gör inte det heller,för man blir som sagt galen..Haha.

Älskling har sovmorgon idag med,och när han vaknar så kommer han såklart kolla till sin Maffia :-)

Howdy Farmers ;-)

Inga kommentarer: