fredag 16 april 2010

Så trevlig dag.

Älsklingen fyller år imorgon,och hans föräldrar kom förbi idag på fika och present till honom som han blev mycket nöjd över.
Och rara svärmor hade plockat ihop en stor pappkasse full med gardiner i dom läckraste pastellfärgerna..Jag har tänkt att nu till våren så skulle jag vilja ha rosa i köket och det var med så härliga rosa gardiner..Blir perfekt.

Och på tal om rosa..För mer än ett år sen hittade jag så otroligt snygga vinglas i en annons på nätet,och jag mailade,men sen blev det inget av affären.
Och jag har inte kunnat glömma dom.
Och det här är ju roligt,för på Fb så blev vi ganska nyligen vän med en jätterar tjej och en dag i veckan så träffade jag henne ute och vi blev stående i ett gathörn och babblade om allt mellan himmel o jord i två timmar..Det slog mig att det var ju för fasen hon som hade dom fina glasen till salu,så jag frågade om hon hade dom kvar..Å ja det hade hon..Jag frågade om hon fortfarande ville sälja dom och det ville hon..Jippie!!
Hon har själv köpt dom i Turkiet och berättade att ägaren till affären till och med åkte till en annan butik för att hämta theglasen för Linda ville ha exakt samma rosa nyans..
På Tisdag kommer dessa ljuvliga glas 6 st + 6 teglas med fat hem till oss och jag är så glad..Jag har aldrig sett vackrare vinglas.
Tack snälla rara Linda..

Nästa helg dricker vi ett gott vin ur dessa skönheter.
För övrigt så blev det ingen ny lägenhet,men det kommer fler..

1 kommentar:

ewe sa...

Helt underbara glas!

Grattis från oss till Micke!:)