fredag 16 juli 2010

Nästa vecka

Nästa vecka får vi besök av Mickes Bror Conny.Det ska bli så trevligt.
Jag var tvungen att skicka ett sms imorse o fråga Conny om det var ok att jag skrev detta i bloggen,för sist han kom det var ju vid Morsdag o då skulle Killarna överraska sin Mor.
Men nu var det ok att skriva.
Ska bli kul att få besök av honom,för sist han var här så hade vi så trevligt.

Vi ska fixa god mat o säker ta nån kall bira och bara umgås.Jag är skitimponerad av Conny för när jag frågar om en gammal låt från när jag var typ 14-is så vet han direkt vilken jag menar o så letar han upp den på Tuben eller Spotify o sen bara rådiggar vi :)

Och nu ska ni få höra en sak! Jag har lärt mig efter en massa år att säga NEJ! Coolt va?
Jag menar när folk frågar o ber en om olika saker,och innerst inne känner man att nää,jag vill inte och så gör man nåt som man egentligen inte vill.Eller som att umgås med folk som inte ger dig nåt,utan du själv bara ger o ger och känner dig helt utsugen på energi=Energitjuvar.
Varför ska man umgås med folk som snor din energi?
Som exempel:Väninna/vän ringer och vill låna pengar när det är för mycket månad kvar av lönen,och SJÄLVKLART hjälper vi till om vi kan,men det som vi båda stör oss på är att när vi sen nån gång ringer och frågar detsamma så får vi svaret att-"Nääääää,vi kan inte,vi har ju bara (si o så många tusen) själva..
Så vi har slutat hjälpa dessa människor.Varför ska vi?
Varför ska man liksom lägga sin egen energi på människor som gör dig nedstämd och faktiskt ledsen?
Nä,nu är det liksom bra och det räcker..Vårt liv är så jävla bra nu trots att vi också har för mycket månad kvar av lönen vissa månader,men som vi brukar säga -"Vi har varann o en underbar familj/släkt o vänner" så dom där skitsnygga skorna,eller dom där skitsnygga gardinerna osv osv känns inte så jätteviktigt.

Så..Nu fick jag ur mig det också.Fan vad jag är bra!

Som nån klok sa nångång:
Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Adios

Inga kommentarer: