onsdag 18 augusti 2010

Så snälla..

Mickes cykel blev ju stulen för ett tag sen,och idag kom hans snälla föräldrar hit och Micke fick en så fin cykel så han slipper gå till jobbet.
Den är verkligen skitsnygg och det finns cykelkorg o allt,så nån gång ska jag blinka med mina blå till min Älskling och låna den och ta Sumpli i korgen o fara på en tur..
Och Berit hade också med sig en "Princess-stubbe" till kaffet..Blir fint för "tjuven" att smyga upp i natt o ta en bit,för min mage är fortfarande inte min bästa vän.Men jag har snackat allvar med den,så snart är det nog bra igen.

Det där med "tjuven" har jag säkert skrivit om tidigare,men det kom sig av att när vi förut festade,eller var ut på krogen så brukade en av oss (jag) vakna på natten o gå upp o äta..Normalt så kanske man tar sig en macka eller nåt,men jag kunde börja kocka riktig mat mitt i natten..Jag kunde även gå lös på sånt vi skulle ha till middag nästa dag..Kallas även Fyllemat..Tror till och med brandlarmet har gått ett par gånger när jag haft mina "nattliga" köksbesök,o efter det så brukar antingen Micke eller Robban sätta på "barnlåset" på spisen-just in case..Å där står jag o fattar noll när t.ex makaronerna aldrig kokar..Haha

Detta är ungefär som hos oss,fast vi har bytt ut "döden" mot "Tjuven"
Ha,ha..Till och med nån gång när vi var hos Mickes föräldrar nån helg så sa Mickes föräldrar att-"Vi har köpt hem ost o bröd o annat gott,så tjuven har på natten"

1 kommentar:

Ewe sa...

Hihi ja vi ska se Kalmar slott o Borgholms slott o sen nån av fyrarna Erik eller jan:) är på lite mini semester:)

Bild på brunetten dyker nog upp nån dag:D