tisdag 28 september 2010

Bra start Catta ! Hahahaha

Ok,min dag började inget vidare pga att jag sov så dåligt inatt.
Jag tog en liten lur på ca 30 minuter och sen lite mer kaffe på det.
Jag tyckte ändå allt kändes så segt och trist så jag tänkte att jag struntar i nån motion idag.
Fast sen blev jag förbaskad på mig själv och tänkte-"Har jag tagit fan i båten så får jag väl ro honom iland"
smileys/smile12.gif
Så idag var en bra dag att inviga "crossen" på riktigt.Jag har ju testat den lite smått,men nånstans så har min reptilhjärna ändå fattat att jag vill och bör vara själv hemma när jag kör igång på riktigt.
Jag ställde in vatten på kylning,satte på mig kortbrallor,gympadojjor och fixade i ordning musik i öronen,jag har laddat in bara Perkele i mobilen för det är bra musik att kämpa till..Jag till och med gjorde i ordning en "käck" frisyr som jag tyckte passade bra för ändamålet.
smileys/bigsmilie7.gif
Ställde mig på den,kollade klockan och satte igång musiken,sen började jag trampa o ha mig.
Gick ju bra dom första 3 minuterna,sen kändes det som hela kroppen kämpade i för seg Paltsmet..Jag var beredd att kliva av,slänga ut "crossen" på Blocket och sen totalt ge upp!
Men en ganska bra egenskap jag har ibland är att har jag gett mig fan på nåt så genomför jag det om det så kostar blod,svett o tårar..
Jag fortsatte,o jag kämpade,flåsade och tänkte riktigt elaka ord.
En vända såg jag att Frells o Sumpli stod i dörren o kollade på mig som jag var nåt urtidsdjur som stod där o råmade.Dom vände o stack fort igen.
Jag tänkte när jag började att nog borde jag palla 30 minuter.Det kan ju inte vara värre än 50 minuters powerwalk som jag brukar ta på mornarna..Jo,tjena..Tydligen så använder man alla möjliga muskler på en sån här,både armar,ben,rygg och käft (eftersom jag på slutet nästan tuggade fradga)..Fy fasen.
Hur länge jag klarade innan jag liksom gled av som en smält marshmallow,flåsande begav mig till köket och klunkade vatten?

12 Minuter!smileys/smile17.gif

Vilken pinsam start..Men skam den som ger sig! Imorgon börjar jag med min powerwalk,o sen tar jag det där djävulens redskap under dan,med förhoppningen att orka minst 13 minuter..Hahaha

smileys/bigsmilie4.gif

Inga kommentarer: