söndag 31 oktober 2010

Kocken och Kockens Fru

Åh,herregud..Vi brukar göra så när vi grejar i köket att Micke fixar maten och jag diskar under tiden,si så där 7 ggr brukar det bli under ett matlagningspass.
Är det nåt manligt det där att dom skitar ner massa onödiga saker hela tiden?
Precis när jag torkat upp den sista droppen vatten,ja då kommer Micke på att han behöver ha nåt mer till maten så skärbrädor,knivar och allt möjligt åker fram igen..Så då är det bara att börja diska igen.

Nyss bröt vi ihop totalt i köket,för vi skulle hjälpas åt att göra nån slags kaka till kaffet,ja alltså Micke kladdar o jag diskar.. Det blev inga muffins för vi hade bara tre formar hemma.
Nåväl.Det flög smet hit o dit och droppen var när han skulle ta fram rullen med bakplåtspapper..Han tappade såklart rullfan och ca 25 meter bakplåtspapper for iväg.
Där gick min gräns.Jag bröt ihop psykiskt o fysiskt och tänkte dränka mig i mitt diskvatten..
Då säger han helt lugnt-"Ja,men Per Morberg får ju kladda"..
Fy,fasen..Per Morber är alltså en dålig förebild för vissa män..Huvva.

Nu ska vi dricka kaffe och smaka kakan,och jag tänker inte diska en endaste kaffesked till idag.

Inga kommentarer: