måndag 15 november 2010

Äntligen Måndag!

Kom nyss in från hundpromenad,och hann bli så jäkla irriterad.
En yngre man som brukar gå ungefär samma runda som oss med sina två jättestora hundar han är så jäkla nonchalant och går med näsan i vädret jämt.
Det kanske är där för han inte "ser" när hans 70-kilos hundar lägger ur sig sina morgonbehov ca 2 meter ifrån oss,och bara fortsätter gå..Och alldeles nära vår port också.
Ok,om hundarna gör sina behov nere i nåt dike eller så,men där folk brukar gå,för att inte tala om alla skolungar som brukar gå förbi här och skutta omkring lite på sidan av vägen för att slippa bilisterna kör som påtända duracellkaniner.
Vafan,Sumpli skulle ju försvinna i skiten om hon råkade trampa sig fast i det.

Så,nu känns det bättre!

Idag ska jag på utvecklingssamtal. Det är väl ok,men jag kommer ihåg när ungarna var små och man skulle på Föräldramöte..Jag avskydde det.Det skulle utses Klassmammor o massa andra "Klass-människor" som skulle ansvara för insamlingar till skolresor,bullbak och allt möjligt.Det är ju inget fel i det,men felet blir när det istället för att vara just insamlingar o bullbakschefer och sånt,så blir det liksom en tävling mellan dessa föräldrar om vem som bakar dom flesta och finaste bullarna osv,osv..
Jag var väl en sån där Morsa mot strömmen,för när vi skulle ha med bullar o kakor så köpte jag färdiga och packade om dom i egna påsar..
Tror dock alla visste att jag var en sån "bullförrädare" som inte höll på halva natten innan och bakade 7 sorters kakor och bullar.


Min rygg o axlar har värkt varje dag i 2 veckor nu och jag blir skapligt trött.
Annars brukar det kunna vara nåt uppehåll på ett par dagar,men inte nu.
Jag försöker hitta på saker att göra för att försöka "glömma" bort det onda ett tag,och ibland går det ganska bra men sen kommer ju värre efteråt.
Så,nu har jag gnällt om det också,så nu skiter jag i det för ett tag.
Det blir ju inte bättre av att gnälla,men det känns ändå skönt att få spy lite galla ibland.

Nu lite mer kaffe,sen dusch o frukost innan det är dags att gå till skolan.
Skönt att vi fick första tiden på morgonen,för då är det avklarat snabbt.

Inga kommentarer: