måndag 22 november 2010

Äntligen Måndag

Vi har haft en härlig helg med massor av skratt och mys.Igår åt vi Pitepalt och därefter hamnade vi i den berömda paltkoman,så kring 20-tiden låg vi nerbäddade i sköna sängen.
Undrar om det skulle funka nu när katterna blivit lite lugnare att ha nåt slags tyg på sängen.
Jag tycker just sån här "upphängning" är fin.
Nåt att fundera på.


Idag hade jag tänkt ha en "innedag" och plocka med alla kläder och skor,men jag måste ner en vända på stan och uträtta ett par ärenden.Men det får bli lite senare under dagen.


Idag ska jag göra färsfyllda paprikor,och dom är så goda.
Enkelt också.

Vi kör aldrig efter recept,utan höftar allt på känn.Brukar oftast bli bäst tycker vi.

Paprikor delade på hälften.(Så många du vill ha)
Lägg i en ugnsform.

Gör en sås av campbells tomatsoppa och grädde-ungefär 50/50

"Smeten":
Blandfärs
Salt,Vitpeppar
Väldigt finhackad lök
En liten skvätt av såsen
Lite kokt ris
En skvätt köttbuljong/fond
Smeten ska va ganska "lös",inte så den rinner,men inte heller så den är för fast.

Fyll paprikorna,häll över resten av såsen och skjuts in i ugnen.
180-200 grader ungefär,ca 30 minuter.
Jag brukar peta lite i köttfärsen för att se när den är genomlagad.
Vi brukar äta ris till.Jasminris är favoriten här.Och lite sallad.