söndag 14 november 2010

Sovmorgon

Skönt med lång sovmorgon idag.
Micke o Robban sover ännu,det är bara jag och pälsarna som är vakna.
Eller Jag o Micke var vakna en sväng 04:45 för Micke hade glömt stänga av vardagslarmet på mobilen,så han skuttade upp och tände i sovrummet,och jag frågade vad han höll på med ?Öhhh,det är ju Måndag,så upp och hoppa Älskling fick jag till svar.
Nää,Älskling det är Söndag idag,det måste det vara för det var ju Lördag när vi la oss mumlade jag,och efter en stunds förvirring så somnade vi om igen.
Det var så blött och slaskigt ute när jag o hunden gick i morse så det var riktigt skönt att komma in och ta dagens första mugg kaffe.



Igår kväll fick vi höra att en häst sprang lös på Riksvägen här i stan.Det stod tydligen en öppen hästtransport i rondellen vid Lidl, och hästen hade setts till vid "Scoutstugan" vilket är ganska långt från varann. Polis och privatpersoner försökte fånga in den.
Hoppas det gick bra och att dom fick tag i den.


Idag har min Äldsta Son Emil Namnsdag,så jag ska slå honom en pling och Gratulera

Inga kommentarer: