onsdag 27 april 2011

Kolla vilken fin!

Idag var Micke och en Jobbarkompis till honom över till Virsbo och hämtade soffan som vi fått av Mickes föräldrar..
Jag var så ivrig o tog kort direkt,så därför är det helt tomt runt omkring o på bordet..
Jisses vilken skillnad det blev mot det gamla sunkskeppet Wasa till soffa vi hade innan..
Nu finns det liksom "luft" här inne..
Jag har farit o krypit efter lister och jagat fram varenda dammråtta jag såg,å ändå när jag var klar o tog en paus så kom Herr Äckelspindel o gick rakt över bordet mot mig.
Det är vid såna tillfällen mina gamla höjdhopparskills kommer väl till pass...Ja,o dammsugaren igen då.Sorry spindel-lovers,men det måste bli så.


Å lilla Sumpli vart så glad idag när posten kom för hon fick ett smakprov med nån godissort.
Hon försvann fortare än kvickt o tuggade o svalde snabbt,å så var den borta.

Här om dan åt vi den där goda pastan som vi kallar "Kerran-Pasta" och som vi ändrar lite varje gång.
Nu blev det kräftstjärtar,färska champinjoner,purjo,färska tomater o ruccolablandning.
Keldas 4-ostar färdig sås,pastasnäckor o bröd i ugnen med ca100 liter smör o massa vitlökar.

Inga kommentarer: