fredag 29 april 2011

Lite krydda i tillvaron?

1. Dina tre mest använda kryddor?

Salt,vitpeppar och svartpeppar.

2. Odlar du/om du skulle odla några kryddor själv, vilka?

Jag odlar inte,men skulle vilja ha en sån gullig liten kryddträdgård med massor av olika kryddor och örter.

3. Vilken var din senast nyupptäckta kryd
da?

Jag har ingen aning..

4. En krydda du har svårt för, av vilken anledning?

Den där som dom brukar strö på pizza..Är det oregano tro? Det är nåt med den som får mig att bli nervös.( i alla fall på pizza ) den kanske passar till nåt annat,men jag har inte brytt mig om att testa.

5. Vad kryddar du med vid bordet?

Jag kryddar nästan aldrig maten extra vid bordet.Jag tycker jag brukar få till det vid spisen så jag blir nöjd,men ibland tar jag grovmalen svartpeppar.

Inga kommentarer: