tisdag 19 april 2011

Lite småkyligt minsann..

Äsch,då..När vi följde Husse som vanligt..Haha..Låter som han inte kan åka själv,utan vi måste följa honom en bit o se så han kommer iväg ordentligt..

Nåväl..När vi följde Husse för nåt tag sen så var det fasen skitkyligt.Eller det var typ 1 minus eller nåt,men det kändes jäkligt kallt.,så vi skyndade oss in och tog mer kaffe.Eller,Jag tog kaffe o Hunden tog några matkulor.

Hon är inte direkt stor i maten vår "Vakthund".Kulorna är ungefär i storlek som en liten ärta,och jag skulle gissa att på en dag äter hon max 2 dl av dom. Men det är ju bra.Hon äter enbart torrfoder,och får smaka nåt gott-ibland,ja förutom tuggben såklart. Tycker det är så synd djur som Matte o Husse medvetet göder bara för att djuren är så "gulliga" o tigger,eller för all del,för att Matte eller Husse "tror" dom är hungriga.. Det är ju inte direkt så att djuren själva kan sätta sig på diet när dom blir överviktiga och inte mår bra.

Dagens planer är tvättstuga som börjar kl 7,och däremellan plock o städ.

Alltså nu på nätterna så är det vidrigt varmt i sovrummet,redan och sommaren har inte ens börjat..Fy vad jag avskyr att sova när det är varmt.Eller försöka sova ska det väl stå.Inatt har jag farit upp o ner från sängen som en Kummipoll.Micke däremot,han kan linda in sig i varma duntäcket och bara sova utan besvär. Jag brukar passa på att ställa upp balkondörren på vid gavel när jag är uppe o skuttar,men då kan det höras en svag röst under Mickes täcke som säger-Äääälskling,jag fryser ihjäl..
Jag måste uppfinna nåt,för detta är ju olidligt.

På tal om olidligt..Fästingarna har vaknat ordentligt nu.Så önödigt.Kan dom inte bara gå o hänga sig eller nåt.Tack o lov så brukar inte Sumpli få många på sig per säsong.Kanske en eller två per sommar.Men det räcker gott o väl. Jag blir så där hysterisk o kollar igenom hennes päls flera gånger om dan..Usch.
Själv har jag haft tre äckel på mig-Inte samtidigt för då hade jag legat på psyk o tuggat på en toffla.

Nä,nu sortera tvätt och ladda kaffebryggaren igen.

2 kommentarer:

Simzalaboom sa...

Skapligt konstig kvinna som går upp så där tidigt... Frivilligt!? Men, men... God morgon!

Catta sa...

God Morgon :) Jo,men det är ganska mysigt o gå upp med mannen o dricka kaffe o sånt där. :)