söndag 29 maj 2011

På Väg Mot Arlanda

20 Maj-2011 tidigt på morgonen blev vi hämtade av Mickes far,för avfärd mot först Virsbo sen därifrån mot Arlanda.

Kvällen innan när vi höll på att packa och greja så kände jag av en del resfeber,för jag märkte att jag var lite snäsig,och irriterad-på egentligen ingenting,men jag började med annat som inte alls behövdes göras just då,som att t.ex torka lite damm osv..

Vi steg upp vid halv 4 på morgonen,och drack vårt morgonkaffe,rastade hunden,duschade,sprang på toa 12 gånger ungefär,kollade nyheter och fb <----No shit?

Robban var också vaken,och han frågade ungefär 23 gånger om vi hade resfeber,men just då var jag lugn som en filbunke,och jag tror det var Robban som hade mest "resfeber".

Vid 6-tiden kom Mickes Far och hämtade oss,och just den biten att kramas hej då är så jobbig,men det gick bra.

Vi stannade nånstans på vägen mot Arlanda och tog rökpaus,och Raimo stack in och köpte några "reseöl" åt oss. Kommer ej ihåg vad stället hette,men det var inte så långt kvar därifrån.


Ture Turist på väg mot Arlanda. Jag var fortfarande helt lugn..


Vår Chaufför Tapsa och Mickes Mor blossar. Jag är ju lite larvig och åkrädd och hade varit lite nervös just för bilresan mot flyget,men Tapsa körde så lugnt och bra,så den oron försvann ganska snabbt.


Jag tror min Man var lite resfebrig,men det skulle han aldrig erkänna..
*Kärlek*


Jahapp..Nu jäklar är det inte långt kvar..


Alltid när jag närmar mig Arlanda så kollar jag upp i luften för man ser ju alla dessa plan som startar o landar och just då undrar jag alltid hur fasen dom kan hålla sig kvar i luften?


Vi checkade in och gick igenom passkontrollen,och röntgen? Där jag naturligvis pep när jag gick igenom,så vaktkvinnan kände igenom mig efter farliga saker.Haha,hon röck i mina bh-byglar,och sen fick jag gå vidare.Jag blir alltid lika nervös när jag piper där..

Far och Son på väg att köpa lite läskande öl.


Shit..Ölen var 75 cl,men det gick bra ändå.

Och så var det dags för sista blosset och sen boarda planet-Å jag var fortfarande lugn,så då visste jag att det kommer gå fint att flyga.Skönt det.

Konstigt egentligen,att när jag satt där uppe och kollade ner så kände jag ingen höjdrädsla alls,men när jag står på en balkong på 3,de våningen så kan jag bli helt svimfärdig.
Jag hade tur och fick fönsterplats både dit och hem,vilket är bra så jag kan ha lite koll på höjd och fart osv..Haha

Härliga fluffiga moln..

Frukostbaguette på planet,och en Turkisk Efes ( öl ) till det.

Syns ej så bra men man ser land långt där nere..

Flygresan ner gick bra,och jag vågade till o med gå på toa på planet,vilket jag aldrig gjort förut.Men efter några Efes så hade jag inget val..
Det enda som jag tyckte var lite läskigt var landningen,för det låter så otäckt när dom börjar tvärbromsa och hela planet skakar,så då var det skönt att kunna klamra mig fast i Micke lite.

Forts följer......

Inga kommentarer: