tisdag 21 juni 2011

Bättre sent än aldrig...?

Igår tog jag mig en promenad och hälsade på mina fina barnbarn,och när jag plingade på dörren så hör jag dom där söta 3-åringsfötterna rusa mot dörren och så ropar han -Hej Morrrrmorr med fnitter i rösten..Han är så go.

När jag kommer in så visar han att han minsann hade fixat överraskningsfika på sitt rum.
Han har en sån leksaksspis och massa karotter,koppar och grejer,och han hade dukat fram kaffekoppar,fat och skedar till Mamman,Pappan,Sig själv och till Mig,och i varje kopp låg även en liten låtsasfrukt eller grönsak.Jag fick en halv majskolv i mitt "kaffe" och det var jättegott.

Den där Lillebrorsan Sune satt så nöjd och snäll i sin Babysitter och sa inte så mycket. Otroligt lugn o snäll kille det där.

Jag hade köpt med mig ett sånt 3-pack pärondricka med sugrör till Sixten,för jag vet att han gillar det.Lillebror Sune är ju en så kallad "Mjölk-kille" så han fick inget av mormor denna gång.


Sen när jag gick så vinkade Sixten och gav slängpuss från fönstret i sitt rum.


När jag så kommer in på gården hemma så blev jag skapligt förvånad,för vår balkong var borta..Haha
Vi har ju sett att dom håller på vid andra huset och grejar med balkongerna,och antog att när det blir dags för våra så kommer det nog en lapp i brevlådan ett par dar innan.
Men icke sa nicke.

Mest undrade jag var i helskotta våra balkongmöbler osv tagit vägen,men fick veta när en av byggarna kom och ringde på och berättade att våra saker står inlåsta i en tom lägenhet.

Jag undrade lite surt varför vi inte fått nåt meddelande innan,för man vill väl inte att okända människor ska hålla på med ens saker..?
Och så vore det ju bra om vi hade vetat så hade jag kunnat ta ut hunden medan två män klättrar in på balkongen och bökar o härjar.Det var ju inte så länge sen som hon bröt ihop lite när ett jäkla träd föll mot balkongen..Tur hon har bra psyke den lille hårbollen.
Han berättade då att -"Det verkar inte som det har gått ut nåt meddelande från hyresvärden".
Är jag förvånad? Nej,inte alls faktiskt.

Inifrån lägenheten ser det nu ut så här.Ser ju ut som vi bor på markplan,men det gör vi inte utan på andra våningen.

Nåväl.Hursomhelst så är det ju roligt att det blir gjort,och att dom snyggar till här.
Hoppas nästa steg blir fasaderna,som skulle behöva en rejäl "ansiktslyftning".

Vår andra balkong ser i dagsläget ut så här..
Så,visst behövs dom fixas.

Och så det här med tvättmaskin..Finns en på Blocket här i stan för 500 kr,men sen ska den kopplas in och det vette tusan vad det kostar,så nu har vi (jag) bestämt att jag tragglar på i tvättstugan tills vidare och istället ska vi piffa upp vårat "hemma".

Vi söker efter en tv-bänk utan massa hyllor och fack under,och på IKEA finns den här som vore perfekt,och skapligt pris också.Hörnmodell är kanon med tanke på att det går liksom inte att möblera på mer än ett sätt i vårt vardagsrum.
Problemet är att den finns på IKEA och vi kommer aldrig dit.Kollad på deras sida och man kan skicka efter den,men det tillkommer ju massa frakt osv,så vi får helt enkelt leta vidare på närmare håll.

Nu ska jag röja på här,och sen gå och kolla om dom har lagat tumlaren i tvättstugan. Vaktmästaren hade lagt en lapp där att han beställt reservdelar,så kanske den är lagad..

Inga kommentarer: