torsdag 30 juni 2011

Hur gör djur ?

Jag tänkte skriva ett inlägg om olika tankar jag har, om hur JAG uppfattar saker och ting, om hur JAG tycker och tänker..

Ett inlägg om saker/personer som stör mig otroligt mycket osv.

Tänkte skriva lite och undra hur det kommer sig att en del människor aldrig nånsin ger dig cred för nåt bra du gjort,eller "hurrar" åt nåt kul som hänt dig..Men däremot är dom väldigt snabba att "bry" sig när saker skiter sig totalt, eller när du typ gjort bort dig..Lite som att dom gärna strör salt i såren..Ni fattar..

Funderade också på att skriva om det här med att vissa hör endast av sig när det är nåt dom behöver av dig, och sen om du nån gång behöver hjälp så är dom plötsligt osynliga.

Hade också funderingar på varför det verkar så "fel" att jag är nöjd,lycklig och mår bra med mitt nuvarande liv ( bortsett från några detaljer som exempelvis ett jobb osv ). Jag har min familj,mina barn och barnbarn, mina syskon och några goda vänner. Jag är nöjd.
Eller, ok..Jag skulle ju inte gråta floder om jag även hade ett hus på landet med hästar o så.

Jag inser att det skulle kunna bli ett skitlångt och tråkigt "tyck-synd-om-mig" inlägg, med inslag av ältande och pajkastning åt olika håll så jag skiter i att skriva ett sånt inlägg.

#######################################################


Så, istället tänkte jag berätta att jag nyss ätit knäckebröd med ost på och druckit en stor mugg varm choklad till det. Och så har jag hunnit prata med min Kära Lillesyster från Norr, som brukar ringa oftast när hon är på väg hem från jobbet, men på sista tiden även när hon är på väg till sitt jobb.Det kan bli en bra morgonvana tycker jag.

Kärlek åt Folket!

Jag tänkte på en sak. Ser ni signaturen här uppe, hur förbaskat snyggt mitt förnamn och mitt nya efternamn liksom är som gjorda för varann?
Vilken tur jag hade som träffade en man med ett så vackert efternamn.
Hur snyggt hade det varit om jag exempelvis hade hetat Catarina Jönsson nu ??
He, he, he..

Inga kommentarer: