söndag 19 juni 2011

Söndag=Städdag

Idag ska vi greja här och bland annat frosta av frysarna,eller åtminstone den lilla.Frysboxen behövs inte frostas av nu.
Lika bra att ta det idag för imorgon ska vi storhandla.

Jag satt ock kollade runt lite på olika saker,och hittade en sida med så fina prylar så jag blev ju fast där en lång stund.
Kolla denna länk om ni gillar färgglada grejer.

Såg några skitsnygga väskor,men hur snygga dom än är,så vill jag inte och skulle inte betala 5-7oo för en väska. Men det är skoj att kolla i alla fall.

Kanhända att jag beställer en tid för klippning i veckan,det visar sig efter att räkningar och skåp,frysar o kyl är fixat. Jag har ju velat länge fram o tillbaks,men jag har verkligen bestämt mig nu att det får bli en kort frisyr. Orkar inte hålla på och krångla med ett hår som ändå alltid ser ut som svinto,och sätts upp i en tofs hela tiden.
Och balsam"kontot" kommer ju minska drastiskt.

Men före det så behöver Micke o Robban nya skor.

Vi brukar köpa från skopunkten-köp tre par och få det billigaste på köpet.Skitbra ju,och nu när vi kollade så hittade dom varsitt par,och då tyckte Micke att vi kunde ta ett par sommarskor till mig också,och jag hittade ett par för 99 kr,så dom kom ju med på köpet då.

Jag kan bli skitsnål när vi ska köpa nåt till mig och tänka att-Äsch,jag behöver inte det,eller -jag köper det sen nån gång.( Om det inte är nåt på nån superrea,eller asbilliga nagellack i Turkiet)
Det är skojigare när Killarna blir nöjda,eller om vi handlar nåt gemensamt till vårat hem eller så.
Jag tycker det är mycket roligare att fynda på Loppis eller Tradera än att betala flera hundra för typ ett plagg.


Jag känner på mig att min Make vaknar snart,så jag ska sätta på lite nytt kaffe till honom


Inga kommentarer: