fredag 1 juli 2011

Världens starkaste korv.

Det är fredag, och det blir helg. Vi hade planerat in lite solhäng..


Tydligen så tyckte vädergudarna att vi skulle göra nåt annat, så då får vi väl göra det då.
Micke har en vecka kvar att jobba efter helgen, sen har han SEMESTER..Min fina, så som han är värd det, och vi ska mysa och mysa tills vi spricker.

På tal om att spricka så pratade jag med min stora son igår och han berättade att han och en vän åkt in till Sthlm en helg till Gamla stan för att testa den omskrivna "Harakiri-korven".
Världens starkaste korv..Alltså, jag fick se ett filmklipp när dom äter den och just där ser man ju att den är stark. Men Han berättade att efteråt trodde han varenda organ och tarm skulle sprängas. Han sa att när dom satt på tåget från Sthlm tillbaks till Uppsala så trodde han på allvar att hans sista stund var kommen. Halsen och ansiktet svullnade upp, hjärtklappning och ångest som hette duga och sen en natt med vidrig värk..

Korvfan kostade 100 kr, och dom som klarar av att äta den får en t-shirt där det står att man gjort det.
Så här berättade E. -Innan man gjorde det så kändes det som en tuff grej, men nu när jag vet hur det är så skulle jag inte göra om det om nån så stod med 10.000 kr i utbyte-Aldrig i livet.

Jag skulle gissa att korvgubben som säljer dessa korvar med den starka såsen som kallas "Djävulens Blod" snart kommer att bli förbjuden att fortsätta..Det är ju fasen farligt.
Man får till o med skriva under ett papper att man gör detta på egen risk osv.. Huvva.


Igår var det nära att jag pissade på mig av skräck en liten stund. Det började mullra på himlen, och det har jag inga problem med så länge jag är inomhus så är det ganska mysigt med åska.
Vi satt här med balkongdörren öppen för det blev så svalt och skönt, och som sagt det mullrade lite grann bara och lite regn.

Å så plötsligt small det till nå så förbaskat precis utanför, och det sken upp i vardagsrummet med ett blått sken ( det var på eftermiddan, så det var ljust ute ) och så hörde vi hur det liksom fräste, så blixten slog väl ner ganska nära kan jag tro.
Snabbt gick det och otäckt var det. Usch.

Nu är det diskstund för mig..
Hej Hopp.

Inga kommentarer: