tisdag 27 september 2011

Säg att det är på riktigt...

Alltså, detta tjat om min värk, men jag måste bara berätta.

Jag har ju testat ett antal olika liniment och andra saker mot värken, och nu sista gångerna jag smort in mig med en sorts liniment i nacken, och Micke har hjälpt mig att smörja ryggen där jag inte kommit åt själv, så har det lindrats i typ 5-10 minuter, men jag fick även värsta utslagen i nacken och på ryggen. Som vätskefyllda kliande blåsor-överallt..Skitäckliga.

Så för att inte klia ihjäl mig så smorde jag in mig med kortisonsalva, som jag som tur var har hemma för tillfället, och antingen inbillar jag mig, eller så hjälper det mer än alla liniment jag testat.
Jag reagerade på att när jag vaknade en morgon så hade jag inte så ont som jag brukar.

Så jag googlade såklart, och det finns ju till och med sprutor man kan få med kortison om man har mycket värk..
Det vore ju underbart, men samtidigt så blir jag så där nojjig, och är lite skeptiskt mot läkemedel.

Men jag tänker i alla fall testa ett par dar till med min kortison, och fortsätter det som nu- dvs "överkomlig" smärta så är ju det kanon.
Och hjälper det inte så måste jag kontakta sjukan, vare sig jag vill eller inte.



Nu ska jag ner i tvättstugan.

Inga kommentarer: