fredag 30 september 2011

Snart Oktober

Alltså tiden den går verkligen fort.
Vi har Oktober bakom hörnet nu och jag kan fortfarande känna känslan av sand mellan tårna från vår Bröllopsresa.

Den där resan vi fick i present av Mickes föräldrar ( för er som inte vet) kommer vi leva länge på, typ för evigt. Hur kan man glömma en tid som var så underbar liksom? Det går ju inte.

Vi pratar ofta ( nästan varje kväll när vi lagt oss ) om just den.
Såna där minnen där man kan förflytta sig tillbaks och känna precis hur det var, varje doft, varje känsla, den goda maten, atmosfären och kärleken.
Helt underbart.

Oktober är ju en speciell månad för oss, och just denna Oktober firar vi 4 år som förlovade.
Som sagt, tiden går fort.


Jag har haft några trökdagar igen med min ledsna kropp, men jag försöker fokusera på annat. Vissa dar går det bättre och vissa dar går det inte alls.
Just idag är det ungefär som det brukar och inte mycket att göra åt.

Jag har bokat tvättstuga från 12 och ska strax ta tag i lite fredagsstädning.
Funderar lite på vad för middag vi ska äta och där står det verkligen still för tillfället, men det är långt till middagstid så jag kommer nog på något.
På Fredagar brukar vi ju inte äta direkt när Micke slutar, utan pysslar tillsammans i köket.
Eller Micke pysslar och jag far som ett skållat troll och diskar och torkar, men det är så mysigt.

Vi ska mötas på stan när Micke slutar och handla lite smått o gott, bland annat så ska vi in på Pickaboo, och då ska jag passa på att köpa värmeljus och ett par blockljus. DET är mysigt med hösten, att tända massa ljus på kvällen.

Och så kan det nog tänkas bli nån skvätt Rödvin till kvällen också. Har varit sugen på det så länge så nu känns det som "den som väntar på nåt gott, ni vet".

Jag ska slänga på en panna kaffe och sen sätta igång med städningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en helt underbar helg Kära kusin vitamin . Love ya
Kram Pumkin

Catta sa...

Detsamma till dig Pumkin. Kom och spela wii med oss nån helg :)
Kram