tisdag 1 november 2011

Välkommen November.

Detta när man ställer om klockorna till Vinter och Sommartid gör mig alltid förvirrad, och det tar flera dar innan kroppen och knoppen kommer in i matchen.

I fredags fick vi en snabbvisit av Svärföräldrarna som hade varit in till storstan Västerås och handlat några viktiga saker till oss.

Så tacksamt att få hjälp eftersom det är så ytterst sällan vi kommer iväg och kan handla själv.

Micke fick sin nya fälg till cykeln som han ska byta idag, vilket behövs då den gamla sjunger på sista versen.
Och så fick vi dubbdäck till cyklarna. En riktigt bra grej så man vågar sig ut och cykla även när snö och halka kommer.

Nästan varenda Måndag när Micke ska till jobbet så regnar det, men nu har han ett rejält regnställ, och då kommer det förmodligen inte komma en droppe regn på evigheter.
Jag sa att det är ju smart att ha regnstället i jobbryggsäcken, för även om det inte regnar på morgonen så kan det ju göra det på hemvägen.

Regnstället ligger just nu på hyllan i hallgarderoben.......?

En sån dammsugare man har på väggen hade dom också med sig och stora blockljus till våra golvlyktor och Vit målarfärg, så idag ska jag börja förbereda lite och på Torsdag morgon drar jag första penseldraget. Ska bli så kul.
I morgon hinner jag inte sätta igång för jag ska passa Sixten när Mamman, Pappan och Lille Sune ska iväg på äventyr.

Och så fick jag några smycken igen, bland annat detta fina halsband.
Så fint.
Färgen får mig att tänka på medelhavet..

Tack igen Snälla Ni.


Precis utanför oss står ju några träd, och här om dan så fick Jag känslan av Hitchcock,s film "Fåglarna" när Jag kollade ut..
Ganska kusligt, men ändå vackert på nåt vis.

Igår gick Jag in i Vecka 2 med lchf, och det funkar bra. Jag fuskade ju i helgen och drack alkohol, men inget fusk med maten, så helgen gick väl + - 0 kan jag tro.
Fast ändå..När jag tänker på hur mycket kolhydrater som jag inte äter längre, så är ändå helgens alkoholintag mindre än en dags kolhydratintag, med bröd i flera omgångar, pasta och annat onödigt. Så jag tänker då inte ha nåt dåligt samvete för det.

Jag kommer på mig själv med att tänka ibland att jag vill moffa i mig nåt sött och sliskigt, men det går över lika fort igen, så sånt där "okynnesätande" verkar ju mest vara ett hjärnspöke, som bara vill ha uppmärksamhet.

Igår gjorde jag Oopsies, och hade i små skinkbitar, lite poofiber och strödde Fibrex uppepå.
Dom blev jättegoda.
Gjorde i ordning 2 st till frukost för en stund sen men jag blev så mätt så jag orkade bara äta en.


Har tagit fram en Skinkstek som ska få bli till Middag idag.

Igår blev det falukorv och makaroner, men jag bör ut makaronerna mot en
squash och blomkålsgratäng som blev supergod.


Nu ska jag fixa kaffe sen sätta igång här.

Hej Hopp..


Inga kommentarer: