fredag 30 december 2011

Attackerad i Köket !

Jag var tvungen att ta en liten paus från köket, för jag blev attackerad !!
Ja, nästan i alla fall.

Vidriga äckliga kryp!


Stora huggtänder och äckliga fötter..Tvi vale!


Men nu har vi talat ut..Jag talade mest..

Den "råkade" ramla ner på diskbänken just precis när jag sprayade på ett medel och skulle torka.
Stackarn....

Fast egentligen är det inte så farligt med spindlar längre, om jag bara har koll på vart dom springer med sina snuskiga ben. Det är inte så att jag hamnar i total panik längre när jag stöter på en. Man kan väl säga att så länge dom låter bli mig så låter jag bli dom.

Fast visst vore världen en trevligare plats att bo på utan fanstygen.

Den som "skapade" liv på jorden borde ha tänkt ett steg längre och gjort dom ( och dom flesta andra insekter + getingar ) söta så hade dom ju inte varit ett problem, eller hur ?

Micke vill att vi ska ha en fågelspindel..
Ja, det vore faktiskt häftigt, om jag var 200% säker på att den inte kunde rymma ur sitt terrarium.

Som min Väninna som alltid tyckt råttor varit äckliga, men hon har till o med varit fram till buren och kikat på våra, och tycker dom är söta bara hon slipper se svansen, och det tycker jag var strongt gjort av henne, för jag vet hur rädd hon varit.

Nåväl..Nu är pausen slut.

Inga kommentarer: