tisdag 20 december 2011

Yes !! Snart är Julen över!

God Morgon, eller nu känns det som halva dan har gått redan.
Har nyss betalt räkningar, vilket inte är så skitkul, men ändå skönt när det är gjort.

I morse på första hundpromenaden så var det så där mysigt och skönt vinterväder, och snön glittrade så fint. Så kan det gärna få vara i stället för massa slask och halka.

Har hunnit druckit flera koppar kaffe, läst nyheter, ätit frukost och diskat, så då är det bara resten kvar att göra.

Igår fick jag ett ryck och slet ner dom gamla fula gardinerna i vardagsrummet och så putsade jag fönstrena på insidan. Lite skillnad märks, men det är svårt att få dom bra när rutorna är fulla med repor och målarfärg.

Problemet är bara att vi har inga nya gardiner att hänga upp. Gardiner finns väl några stycken i skåpet, som antingen är med sommarmotiv, eller för korta, och jag spyr på att ha för korta gardiner, så hellre får det va tomt än att jag hänger upp nåt som ser ut som fan själv.

Jag har ju kollat flera gånger på Franzéns, för där har dom fina gardiner, men det känns inte ok att köpa nya heller när det finns andra hål där pengarna passar bättre.
Jag får se hur det ser ut sen efter vi storhandlat ( som vi ska göra idag ), och Julklappar.. DÄR kommer ångesten !
Känner jag mig själv rätt-vilket jag borde göra vid det här laget, så kommer jag ändå hänga upp nåt gammalt trök.

Vi har i alla fall bestämt att vi ska ha ett mycket simpelt Julbord i år, med ett par köttbullar, en låda Jansson, nån potatis och världens minsta skinka.
Kanske nån sill, ett par ägghalvor och en klick rödbetssallad.
Känns som idiotiskt att handla sjukt mycket Julmat när man ändå är less på den på Juldan.

Nä, det här med Julen är ganska kluvet.. Visst är det mysigt med Jul o pynt och klappar osv, men inte när man mest känner ångest för den.
Jag längtar tills Söndag Morgon för då är den över för i år, och så som varje år börja tänka- att nästa år ska det minsann bli annorlunda.. Jo, tjena!

Nu ska jag dra igång ett par koppar kaffe till, sen klippa av mig naglarna, för dom ser för jäkliga ut nu. En tumnagel är avbruten och en pekfingernagel, och resten är långa, så dom får alla vara korta ett tag.

Nacken är förjäklig just nu och vissa dar önskar jag att jag vore en bil.
Fatta vad skönt att kunna skaffa nya reservdelar när dom gamla inte funkar längre.
Fast, nu bröt jag ihop lite..Hahaha, det skulle ju säkert bli så att jag fick gå till nån skrot och köpa nån rostig gammal del som egentligen inte passar..

Mvh// "Positiva Klubben"


Inga kommentarer: