måndag 30 januari 2012

Fiskdisk och brödbak.

Jisses alltså. Igår gjorde vi en storstädning av akvariet, dvs gjorde rent sand och allt, och vi hade alla fiskar i en hink som stod på diskbänken medan vi höll på.

Jag höll på o rengjorde dom större stenarna och små "krukorna" som ni ser här, och helt plötsligt vrålar jag till, för då ligger en av dom stora Mollysarna i slasken och sprattlar som en fisk på torra land..<--He, he..

Ingen aning om hur länge den legat där och påkallat min uppmärksamhet.

Det är en ganska hög höjd för en liten fisk att hoppa från en hink ner i slasken och jag är förvånad att den inte bröt nacken eller nåt.

Jag lyfte upp den och la tillbaks den, och tänkte att den har väl fått massa syrebrist och kolar av, men nej då. Den simmar omkring som om inget hänt.

Senare på kvällen bakade vi lite bröd, så imorse åt jag helt färska frallor till mitt te. Så gott.
Vilken skillnad det är på köpt och hembakt bröd.


Jag som inte ens gillar att baka..
I Lördags kväll blev vi så sugna på nåt sött o gott så det blev en väldigt improviserad kaka med det vi hade hemma just då.
Typ en sockerkaka med smörkräm emellan, och riven blockchoklad under ett litet marängtäcke.
Vispad grädde till och sockerkicken var ett faktum.
Riktigt god blev den.


Igår mailade vi ang en lägenhet i Västanfors, en 3:a, och han skulle återkomma idag med info, för vi ville veta skick på lägenheten och vitvaror, och tvättstuga osv.
Hyran på den är över 1000 kr mindre i mån än vad vi har nu, så det vore ju jättebra.
Ok, att det är en 3:a men å andra sidan så behöver ju inte vi en 4:a som vi har nu.
Micke skulle få riktigt nära jobbet, vi skulle ha 5 min promenad till vattnet och Västanfors är ju så fint.

Så det ska bli spännande att få höra hur den är.

Det som känns mindre spännande är ju att OM vi ska flytta härifrån så funderar man ju på hur mycket man får betala extra för hål i väggar osv man gjort, för tydligen så tar dom betalt för varenda hål man gjort-till o med dom till gardinstångsfästen...?

Nåväl..
Vi får se som sagt.

Nu ska jag ta en stund på spikmattan. Vet inte varför egentligen för det lindrar bara just när jag ligger på den.
Kanske ska spika fast den på ryggen på riktigt..

Inga kommentarer: