onsdag 1 februari 2012

Färgklick i köket och organisering.

Detta mina vänner är en riktigt snygg elvisp om ni frågar mig.
Denna fick jag efter min Mormor när hon gick bort, och det var 1984.
Alltså många år sen. Jag skulle gissa att den är från 70-talet nån gång, och den funkar hur bra som helst än idag.


Jag gillar ju inte att baka som ni vet, men i Måndags verkade det som att fan flög i mig för gissa vad?
Japp..Jag slängde ihop en bröddeg, med hjälp av min elvisp.
Brödet vi gjorde i söndags blev så gott, så jag fick "mersmak".
Detta är en deg jag gjorde bara på måfå och slängde i lite fibrer och annat nyttigt.
Tyvärr så glömde jag ta bild på dom färdiga bröden, men goda blev dom.
Nu kan ju jag känna som så att ok, jag har ändrat mig lite med min ovilja till att baka. I alla fall när det gäller matbröd.
Men jag får lov att ta det lite lugnt ändå, för trots att jag tar hjälp att knåda med vispen, så måste ändå degen knådas på riktigt innan jäsning, och det tycker inte mina axlar om kände jag.


Jag och min "Per Morberg" är väldigt olika när vi lagar mat. Oftast i alla fall.
Han gillar att slafsa och råkar han spilla här och där så är inte det nån katastrof tycker han.
Det är därför han har mig, för att torka upp spill och sånt.. Ha, ha..

När jag fixar maten själv så vill jag gärna förbereda, och pyssla, och spiller jag nåt korn peppar eller så på spisen under tiden jag håller på så måste jag torka upp det direkt.
Liksom organisera..Det är skitskoj.
Ungefär som när jag var liten och ofta lekte klädaffär eller andra affärer.
Slet ut alla kläder i en hög och vek sen in dom efter färg osv, och låtsades att det var min affär jag höll på i. Hmm, när jag tänker efter så gör jag så ibland även nu..

Organiserad förberedelse inför middag.


Här kan man dock se att morötterna ligger lite o-organiserat..

En supergod och ganska välorganiserad köttgryta, om man bortser från champinjonerna som ligger på rad, och gänget med morötter som trängt ihop sig.
Nu känner jag spontant att jag vill redigera bilden så dom hamnar ifrån varann, men jag har inte tid. Haha



Inga kommentarer: