torsdag 22 mars 2012

Fullspäckat..Världens längsta inlägg..Hahaha

Jag har härjat runt sen tidigt i morse. Min vän Eva skulle nog säga att jag härjat mitt i natta.. :)

Putsat några fönster, och det är fasen förenat med livsfara att hänga som en galning i fönsterkarmen för att komma åt..Ändå måste jag liksom ha den där avslappnade looken som-"nä, men detta är ju inget, jag är inte ett dugg höjdrädd" varje gång nån går förbi.
Det dom inte ser är att jag kniper fast i stolen jag står på med tårna så jag får kramp, och när jag sen ska ner så är tårna låsta i 90 graders vinkel. Det brukar ta en stund innan dom rätar ut sig och tills det händer så går jag som en som gjort sån fotbinding.., så HÄR menar jag..

Vi har såna gammaldags element, just såna som på bilden nedanför som jag lånat från google.
När jag putsat fönster så gick jag lös på dessa element..Hur tänkte den som uppfann dessa?
Vet ni hur jäkla drygt det är att få bort damm o skit mellan alla dessa mellanrum ?
Men jag kom på en bra lösning.
Jag la ett tjockt badlakan under, sen sprayade jag med värsta medlet, lät det verka en stund, och efter det tog jag en svindyr målarpensel som jag skulle ha till målning, och en bunke med vatten och "borstade" mellan varenda jäkla mellanrum..Sist fyllde jag en sprayflaska med vatten och "sköljde".Att det tog ca 45 minuter per element känns som ett jäkla hån..Varför har vi inte vanliga platta element undrar jag? Varför??

Jag har också hunnit med att skvallra en stund medan Våran hårboll lekte med sin stora schäferkompis..Hundarna lekte och jag o min väninna löste världsproblem å sånt.
Hon bara minskar o minskar i vikt efter sin operation, och just idag var hon förbannad, för alla kläder bara hänger..Haha, gulle då <3

Jag har hunnit duscha, så jag luktar inte som människan som stod bakom oss i kön på Coop..
Seriöst.Det är fasen helt makabert.Inte första gången vi står i samma kö, och alla vrider o vänder på sig besvärat för man kan fan inte andas !
Jo, men såna människor måste ju ha nåt fel Psykiskt, som inte känner odören själv.. Sånt där blir jag förbannad på...Sur, ingrodd gammal svettlukt. Kan man inte ta hand om sin hygien så måste man ju fan få hjälp!!

Cyklat ner på stan och handlat och mött min man.
Igår köpte jag en mascara i en av stadens butiker, och när jag kom hem så upptäcker jag att jag inte har nån mascara med mig hem..Å inget kvitto..
Jag gick dock in på butiken och sa som det var, och undrade om dom kanske hittat en mascara, men icke..Jag började darra på underläppen och var på väg ut, då hör jag-"men jag kommer ju ihåg dig..ta en ny och kvittot skiter vi i"
Tack för det..Karma letar tydligen upp mig på nåt vis.Belive it or not.. * flinar som en hyena*

På eftermiddan har vi skurit tjälknölen i extremt tunna skivor, vi har städat råttburen, vi har låtit råttorna badat, vi har gett råttorna mysmassage..Dom gillar när man masserar dom. Hunden har fått ett grisöra, som hon for iväg och gömde, jag öppnade ett paket med en skitsnygg tunika, fast den var sjukt mycket för stor, vi har planterat lite frön.
Vi har kockat en sjukt god köttfärssås..Knölen ska vi ha imorgon.

Jag har plockat hit o dit grejer för att "rensa i röran", men det blir ju ny röra ganska snart.

Igår ringde jag polisen.
vi cyklade genom stan, och mitt på gång/cykelvägen i villaparken låg en man.Jag trodde han var död först, men jag gick fram o kollade och visst levde han..Men inte mycket mer än så. En kille från min gamla hemby-Skintax som har hamnat i vår stad..Kändes faktiskt riktigt ledsamt att se honom i det skicket. Det var förmodligen massor med alkohol blandat med diverse piller.
Polisen tackade mig för att jag ringde o sa att dom måste komma och ta hand om honom..Åh, "gud" om jag kunde göra nåt mer känner jag..Som jag sagt tidigare..Inte fasen tror jag han planerat att han skulle ligga på en cykelväg i villaparken en dag, vem brydde sig om honom när det började gå utför? Inte ens hans föräldrar..Dom hade fullt upp med sitt..Vissa tror att jag glorifierar droger, men så är det ju inte. Dom som har nån aning fattar..Finns vissa föräldrar som vet att deras barn drogar, eller har drogat ,men väljer att blunda istället för att se sanningen. Det har jag varit med om, och det är riktigt skrämmande. Typ som en struts som kör ner huvudet i sanden..
Ja, fy fan.


Ja, ja...Nu ska jag snart bädda ner mig med den bästa..Alltså Terminator...
Hahaha..
Nä, skämt åsido..Fast ändå inte på nå vis..Micke kom ju och "räddade mig"

Jag ska bädda ner mig med min själs berusning och känner jag oss rätt så fnittrar vi halva natten.

Sov Gott.

Inga kommentarer: