torsdag 22 mars 2012

Kaffe och kött.

God Morgon.
Ja, det är verkligen en god morgon idag.
Har sovit h e l a natten igen utan att vakna en enda gång..
Har inte den där molande värken idag heller..Helt galet skönt.
Våra klockor ringer ju 04:45 varje vardag, men i morse var jag uppe och skuttade redan 04:20..pigg som en lärka..Underbart.
Frågan är. Gör magneterna nån verkan, eller ? Det verkar ju nästan för bra för att vara sant i så fall, och jag kanske inte ska ropa hej riktigt än, men det struntar jag i så jag ropar..Hej, hej, hej !!
Hokus pokus, inbillning eller vad det än är, så är jag mer än nöjd att få vakna för andra dagen i rad utan värk. Kommer ej ihåg sist det hände.
Så, sover jag kommande natt utan avbrott då är det magneterna som gör nån inverkan, det måste det vara.
Visst är jag ändå lite skeptisk än, för det verkar nästan för bra för att vara sant.
Tänk vad konstigt det är när man har ont dagligen, och så plötsligt vakna utan värk..DÅ blir man förvånad och liksom känner efter lite extra om det verkligen stämmer.
Man blir liksom van att ha ont..Usch.

Vaknade till doften av nybryggt kaffe (timer) och även doften av kött.
Vi har en tjälknöl, eller tjälknul som det egentligen heter i ugnen sen igår kväll.
Har kokat upp marinad som ska svalna och så ska den goa till sig i den sen när graderna är dom rätta.
Sedan ska den skivas tunt, tunt och bli middag imorgon när vi får besök.
Himla smidigt att laga mat medan man sover.

Idag ska jag ha tvättstuga och putsa ett par fönster är det tänkt, jag skulle vilja sätta igång nu med fönstren, men väntar till Robban gått till skolan.
Ni hör ju-"sätta igång nu med fönstrena.." Kl 6 på morgonen..När hände det sist tro?

Ser ut att bli en fin dag idag också...Underbart.

Den är så söt denna lilla "gadget" som visar vädret.
6 minuter senare så börjar himlen bli blå.


Nej, nu ska jag börja rejva runt här..

Inga kommentarer: