torsdag 1 mars 2012

Pannkaksdag.

"Roliga timmen" för tredje natten på rad = vaknar varje timme.
Jag blir verkligen så trött av detta. Har vilat en stund på morgonen, för det funkar inte annars.
Undrar om det beror på att kroppen ställer om sig på nåt vis från vintermörker till vår o sommarljus.. Jag vet inte, men hoppas det ger sig snart.

Ska cykla ner på stan snart så det är avklarat.
Tror att jag gräddar pannkakor idag, för vi har massa ägg i kylen.
Häromdan fick jag för mig att baka bullar, men det är lite svårt att göra det när mjölet tagit slut, så får se om jag kanske slänger igång en deg när jag kommer från stan, för mjöl måste jag ju ändå ha till pankisarna.

Jag gillar att äta pannkakor med finhackad lök och typ lite kaviar och en klick creme fraiche hellre än med sylt, eller göra crepes med nån matig fyllning- fast ibland är det gott med en riktig sockerbombspannkaka, och idag tror jag det blir en av varje.

Ha en bra dag.




Inga kommentarer: