lördag 21 april 2012

Att sprida Per Morberg

Igår när jag var på Coop så stod en kvinna före mig i kassan med Per Morbergs kokbok i handen.
Hon frågade kassörskan hur mycket den kostade med rabatten avdragen.
139 kr, svarade kassörskan.

Kvinnan la boken åt sidan och det syntes på henne att hon ville ha den, men hon tyckte kanske det var lite dyrt.

Det var då jag klev in och blandade mig i.
Jag sa att du MÅSTE köpa den!

Vet du hur många goda recept det är i boken och vet du hur snygga bilder det är på Morberg?
Du kan inte lämna den där!

Hon vred o skruvade på sig och sa att många gillar ju inte honom.
Nä, just därför ska du köpa den, för alltid retar det någon.

Hon började fnittra hysteriskt och sen sa hon,-Ja, du har rätt..Jag köper den!
Just i det ögonblicket när hon sa det så kände jag mig jäkligt bra.
Jag menar, vem vill inte sprida den läckerbiten?

2 kommentarer:

Herta sa...

Hon får väl laga billig mat ett tag:)

Catta sa...

Ja, precis. Nudlar i en vecka så löser det sig :)