söndag 27 maj 2012

Solig Morsdag 2012

Nu kommer en så kallad bildbomb..
Kabooom!!!

2 av dom finaste jag vet..
Solråtta
Råtta i 90 graders vinkel
Fundersam råtta
Skräckfilmsråtta
Överexponerad bild på råtta
Mysig råtta
Jättetrötta råttor
Vakthund
Lyssnande vakthund
Rått-arsel
Syrener i blom
Verkligen älskad hårboll <3
Vad sa du matte?
Tomatplantor i nya kostymer
Jättenyfiken råtta
Livsnjutar-råtta
Doft-råtta
Trött råttvakt
Rådisarna gillade att vara ute i gräset och upptäcka saker. Mina virkade selen blev lite för stora så det slutade med att det som skulle vara runt halsen hamnade på magen, men nu vet vi att nästa gång behövs inga selar, för dom håller sig nära oss, och far dom iväg så är hårbollen snabbt där och vallar in dom.
Himla mysiga djur dessa råttor.
Dom tyr sig till varann och är så mysiga, för att i nästa stund stå på bakbenen och boxas.
Vi kommer nog säkert skaffa ett nytt par när dessa pojkar är borta, just för dom är så mysiga djur.
Jag hade ju en råtta förut för länge sedan, och hon var också så mysig,men hon var ju så ensam och ledsen för jag visste inte att man måste ha minst ett par av dom för dom ska trivas o må bra.

Hade man plats och allt så skulle jag gärna ha ett helt gäng.

I början när dessa var små så luktade det illa ganska fort i buren, men sen vi började ha "toa-lätt" i botten på buren så känns inte deras kiss-lukt alls.
Fint som fasen med andra ord.

Nu är det snart dax för kväll hos "Team Sirkiä" och jag hoppas det kommer nån liten sval vind irrande in i sovrummet i natt.

Man borde kunna bygga en AC enkelt själv.Det ska jag spåna på :)

God Natt folket.
Och just,ja. Grattis alla Mammor på Morsdag :)


Inga kommentarer: