torsdag 21 juni 2012

Att fara omkring..

Igår for jag omkring och gjorde ärenden på dan,sen på eftermiddan var vi och handlade till frysar och skåp.Skönt att ha det gjort,och igår gick det riktigt smidigt och snabbt. Såklart,vi är ju ett bra Team :)

Kl 9 ska jag iväg och handla tobak och lägga i "blöt" så ska Micke mala det ikväll.
Jäkla skitcigaretter alltså.
Önskar jag hade karaktär att sluta,och nu tänker kanske nån att vill man så kan man..Jo,det är väl så,men det är fasen inte lätt.
Vissa dar röker jag nån enstaka cigg och andra (trökdagar) så röker jag mer.

Sen ska jag iväg igen till lunch och uträtta några ärenden innan Micke o Jag ska ses vid 13-tiden när han slutar och handla lite grejs till Midsommarmaten.

Vi ska även in på Picaboo en sväng,men jag minns just nu inte vad vi skulle kolla efter där.
Ibland ( oftast) är det så jäkla trökigt att fara omkring i butiker..Om det inte är i butiker där vi verkligen behöver nåt ifrån.
Jo,jag vet en sak som jag kommer att köpa från picaboo idag och det är fönsterputs och eventuellt shampoo o balsam om dom har.
Annars köper jag Coops "blåvita". Det märket är verkligen underskattat, och funkar riktigt bra på mitt krångelhår.Jag har ju testat ett antal sorter,både dyrare och billigare så jag vet.

Jag är nog en sån som får mer tillfredsställelse av små vardagliga glädjeämnen ( som att exempelvis en blomma fått knoppar eller känslan när hela lägenheten är nystädad) än en kasse full med prylar.

Jag vet en period för många år sen när jag shoppade och handlade som en jävla galning.
Jag räknade en gång och jag hade 48 st toppar i min garderob,och det var bara topparna.Tror ni jag använde alla?
Nää,inte på långa vägar.Jag hade typ 3 favoriter och dom andra for sen ut på Tradera,eller så gav jag bort dom.
Jag shoppade massa trams,sånt jag knappt ens ville ha,utan jag handlade bara för att jag kunde typ.
När jag tänker på det nu så har jag svårt att fatta hur jag höll på.

Fast å andra sidan så var nog mitt shoppande nån slags tröst eller tillfredsställelse till nåt annat jag saknade,för det var en period när jag inte mådde så bra i mig själv,så jag dövade mitt dåliga självförtroende och annat med att shoppa.
Och visst hjälpte det att handla....Just bara för stunden,för när jag sen kom hem med alla saker så var jag inte ett dugg gladare,snarare tvärtom.

Idag däremot tycker jag om att handla sånt som behövs,nåt till hemmet som vi behöver eller nåt till nån av oss som bor i hemmet.
Jag är nog lite knäpp,men kan fasen bli glad av en förpackning nya disktrasor..Haha

Visst kan jag se nåt jag tycker är fint och gärna vill köpa,men då brukar jag fundera rätt så länge på om jag verkligen vill ha den,eller om den verkligen behövs och vips så har jag glömt bort prylen..Hahaha.Alltså var den inte så fin eller viktig.

I det läget är min Man ibland mer "impulsiv",men det är när vi är nånstans och vi ser nåt som han vet att jag gillar,då brukar han säga att vi köper den,du vill ju ha en sån.Visst är ju det skoj,men jag tycker nog det är trevligare att köpa sånt som båda har nytta av.

Fast jag har ju en "kärlek" till loppisar,det kan jag inte dölja.
Om jag gör ett klädfynd på en loppis,då skuttar jag glad hem och är fortfarande glad när jag kommit hem och packat upp fynden.
Nån sa nån gång att det är ofräscht att handla kläder på loppis,samtidigt som hon klickade hem begagnade kläder från Tradera..
Eventuellt så hade nån av indianerna fallit ur kanoten där ;)


Detta trökinlägg kom sig av att jag i morse tänkte att-Åhhh,jag ska köpa nån blomma till bordet som har en sån där gullig midsommarstång som dekoration..Och på den vägen är det.
Inte fasen tänker jag köpa nån sån.Ok,kul att ha på bordet imorgon,men sen då??Så onödigt.
Visst,man kan plocka bort stången och ha kvar blomman,men blommor behöver vi så att säga inte mer av just nu..

Möjligtvis så kanske jag går ut och plockar nå grönska och blomster och gör en egen liten stång.
Eller så struntar jag i det.

Nu Nu ska jag ta lite kaffe och sen börja göra mig klar för dagens första cykeltur.
Underbart väder idag.

Hej Hopp.

Tillägg:
Eftersom det bara är Micke som jobbar så skulle jag aldrig nånsin kunna t.ex gå och köpa nån ny tröja för flera hundra eller what ever,utan att vi kommit överens om det innan.
Ser jag nåt klädesplagg för över 100 kr som jag behöver ha, så frågar jag min Man snällt först.
Jag skulle skämmas ihjäl att bara komma hem och ha köpt nåt utan att fråga.
För övrigt så tycker jag inte om att betala flera hundra för klädesplagg..
det är där loppisar kommer in i bilden,för där kostar oftast allt under 50-lappen :)

Och helt ärligt så skulle jag verkligen behöva en ny garderob just nu,så jag hoppas jag kan hitta nåt på loppisen.
I Micke o Robbans garderober får jag verkligen pressa in kläderna när jag haft tvättstuga.
I min garderob hänger 5 galgar varav tre är tomma,jag använder en hylla till allt övrigt jag har,alltså slitna gamla linnen och sånt skit, dom andra hyllorna används till överkast och sånt.
Vi är ju bjudna på stor fest snart, och jag hyperventilerar redan för jag vet att jag inte kommer ha nåt fint att ta på mig.


Jag är så himla gnällig,eller hur?


2 kommentarer:

Fam. Strömberg sa...

Gud vad jag känner igen mig i detta inlägg, jag är inne i den där perioden - åh-den-är-fin-den-måste-jag-ha-fast-jag-inte-behöver-den-egentligen-men den-var-är-snygg-perioden! Shoppar som en tok och sedan i slutändan mår jag dåligt för att lönen bara försvann på "skit"!
Glad midsommar önskar jag er...med eller utan midsommarstång på bordet!
Kram

Catta sa...

Tror nog många kan känna igen sig i detta.

Fast,det är väl så att en del gillar att spendera pengar på strunt och en del inte. Vi är ju alla olika.Och tur är ju det.

Trevlig midsommar önskar jag er också :)
Kram