lördag 16 juni 2012

Bilder som "talar"

Jag har en stor last.
Att kolla på fina bilder på nätet.

Foton överhuvudtaget gillar jag.Kanske inte så konstigt att vi på vår dator och webbalbum har flera tusen bilder...Nån dag önskar vi kunna köpa oss en sån superbra kamera för det är så skoj att fota,och ja,även min man vill gärna ha en :)
Kameran vi har nu är ju inte dålig alls,men det är som att när man lärt sig alla funktioner och fotat massor så vill man ha andra "utmaningar".

Att vissa bilder är photoshoppade osv är inget som stör mig,utan jag blir mest bara imponerad av hur duktiga vissa är på att redigera bilder.
Vi hade photoshop på vår gamla dator,men det for iväg när vi köpte vår nya dator.
Risken är ju om jag sätter mig med PS så blir jag totalt fast och glömmer både tid o rum, så jag har inte ens satt mig in i det ordentligt,utan använder mig av enkla redigeringsprogram...Än så länge.

(hahaha...nu bröt jag ihop..Min älskling sitter och glor på "paddan" på musikutrustning, och jag hörde hur han nästan snyftade.Jag kollade och såg att han hittat nån värsting-förstärkare som han vill ha. Vi ska dock inte ha några såna prylar innan vi bor långt ut på landet, med minst nån mil till närmsta granne..Talar av jäkligt kostsam erfarenhet..)

Men i alla fall..
När jag ser bilder som tilltalar mig så tittar jag inte bara på bilden och tänker-Åh,vilken fin bild,utan då börjar reptilhjärnan fundera på varför människan som fixat bilden gjorde si och så, och ofta så tänker jag att det finns ju en tanke bakom bilderna.

Denna till exempel..
Jag är helt frälst i gamla nycklar..Vet ej varför,men jag tänker som så att om man har massor med nycklar så kan man antingen låsa eller öppna dörrar.Och har man många så borde nån nyckel passa till nån dörr.
Jag har också en otrolig rädsla för att bli inlåst,och därför vill jag gärna ha massa nycklar omkring mig så jag kan ta mig ut om det händer....igen.
Denna bild gillar jag jättemycket.


Hästar är ju nåt som också ligger mig otroligt varmt om hjärtat.
Min plan är att jag nån gång i mitt liv ska äga en egen häst, och det tror jag nog kommer hända.
Känns som ganska självklart. Det kommer inte hända än på många år,men jag vet att det kommer att bli så...nån dag.
Finns inget i världen som står sig mot en ridtur i skogen,eller att bara pyssla om och "tala" med en häst när man har en regnig dag.
Gillar man inte hästar så fattar man inte vad jag menar,men gillar man dom så vet man exakt vad jag menar.
Denna bild ger mig rysningar..Så vacker.Finns inget mysigare än en varm och mjuk hästmule..

Denna bild har jag haft i min mapp på skrivbordet som jag samlar bilder jag gillar hur länge som helst.
Den behöver knappt nån förklaring,eller hur?
Typ-Du och Jag för evigt,tills döden skiljer oss åt. Det tror jag starkt på..


Denna har vi som bakgrund på skrivbordet..Varje kväll när vi stänger ner datorn så är denna kvar en stund innan datorn "somnar".
För mig betyder denna bild att jag är så glad över att jag har knutit kontakter långt,långt från Sverige med människor som jag tycker så mycket om


Här är ju en nyckelrelaterad bild igen..Men denna handlar inte om att vara inlåst,eller behöva låsa eller låsa upp dörrar..För mig känns denna bild som att allt liksom är på plats. <3

Inga kommentarer: