måndag 18 juni 2012

Låååång natt

Igår blev vi så sugna på korvkioskmat,så vi fixade i ordning korv med bröd+gurkmajonäs och moffade i oss.
Vi åt ganska sent,vi 18-tiden och efter vi ätit alldeles för mycket så blev vi så sega så vi tänkte att vi lägger och och bara "smälter" maten en stund.


Jo,men visst serrni..Typ 19:45 vaknade vi lite småförvirrade och yrslade upp,fortfarande proppmätta.
Jag slängde på en skvätt kaffe och Micke ställde fram en skål med mega-ostkrokar.Dom är lika stora som prinskorvar,om inte större,och ja,några såna pressade vi i oss trots att vi redan höll på att sprängas..Sjukt.

Vi la oss igen vid 23 igen och låg pigga som två speedade ekorrar och fnittrade.
Till slut sa vi till oss själva på skarpen att vi måste ju sova eftersom vi ska upp så tidigt.
Om det gick bra?
-Nej,inte speciellt..
Proppmätta magar,alltför sen middagsvila och kaffe är ingen bra kombination.

Vi har vridit och vändit,bökat och knökat,babblat och fisit ungefär hela natten känns det som.

Känns som detta blir en lång och seg dag och troligtvis en ganska tidig kväll,och jag längtar redan tills vi bäddar ner oss.

Robban är hos sina Kusiner i S-berg och det slog mig just att nu är det många mornar innan det är väckning kl 7 igen..

Till Midsommar får vi besök,och vi har tänkt ut en jättegod meny som jag är säker på kommer bli succé.
Förrätt,varmrätt och dessert ska vi fixa,och vad det blir och hur det ser ut visar jag efter vi käkat det.
Har en häftig och annorlunda matgrej på gång och vill inte att nån ska sno ideén innan jag gjort den själv..Hehe..

Min Syster mår lite,lite bättre,och varenda pytteliten förbättring är ju bara positivt, så vi hoppas ju att det fortsätter åt rätt håll.
Jag har inte hälsat på henne på flera dagar för jag har sån hosta och snorar,och det är väl inte så smart att hälsa på då.
Men så snart det ger med sig så vill jag gärna åka dit såklart.


Lite mer kaffe nu känns som en bra idé.

Hej Hopp

Inga kommentarer: