fredag 27 juli 2012

Festliga fästingar och Julafton för Mannen.

Seriöst på riktigt så höll jag på att spy rakt över hunden i morse.

Jag som alltid sagt att hon aldrig har fästingar,hittade i morse två feta äckel på henne..
Jag blir äcklad och förbannad på samma gång när jag hittar dom.

Jag kan inte ta dom direkt med fingrarna,skulle aldrig hända att jag rör i dom direkt så att säga. Har dom enstaka gångerna förut tagit en bit papper och ryckt bort fanskapen med,men hårbollen blir stressad när det prasslar och jag hyperventilerar så hon krånglar och står ej still.

Men jag tog fram en slags fästing-snara som jag fick förut i nån vinst och tänkte att jag testar,och tamefan,den funkar ju klockrent. Snara äcklet och vrid till..Huvud o allt hänger med.

Nom,nom,nom....


Min älskade Man fick sig en el-cyckel av sin Mor häromdan,och idag fick han hem den..
Gissa om han var glad?
Jag tror nästan att han längtar lite att börja jobba igen för att få fara fram på den..Å det är han värd.


Jag har saknat att blogga,och kommer nog ta upp detta på riktigt igen..
Så...Beware... ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

välkommen tillbaka till cyberspace..har saknat dina inlägg som bara den...till o med kommit av mig själv i mitt egna bloggande..ingen gnista liksom..du är så smittande positiv o inspirerande att läsa..kramizz

Catta sa...

Tack snälla rara. Jag ska försöka leverera som vanligt :)