söndag 16 september 2012

Håhåjaja..

Igår på kvällskvisten så blev Robban lite sugen på nåt gott-dvs chips,cola och mjölkchoklad.Det är hans favoritgodis,så ibland när jag ska vara lite snäll så vet jag precis vad jag ska köpa åt honom.
Jättebra,för är det nåt jag tycker är jobbigt så är det när han ibland frågar om jag vill köpa med lösgodis när jag är och handlar.
Det är jättesvårt att kombinera ihop en påse lösgodis när man själv inte tycker om just nåt av alla 100 sorter som finns.
Det brukar oftast bli chokladpengar och röda godisar och hur kul är det?

Men tillbaks till igår.
Micke höll på att steka kyckling och jag sa att jag sticker ner till Coop och handlar åt "ungen" som vi brukar säga..Haha han är ju ingen unge direkt,men det är så där gulligt menat.
Då sa Micke att jag kan ta elcykeln om jag vill...Jaaa,det ville jag.
Å,hej vad smidigt det är att fara fram på den,och lite tuff var jag allt när jag svängde in på Coops parkering för visst såg väl ALLA att jag åkte på en elcykel..Visst?

Jag parkerade och skulle låsa den.Började leta som en tok i handväskan efter nyckeln och hittade inte den..Paniken kom krypande för jag trodde jag hade tappat nyckeln.
Med halvt darrande underläpp var jag på väg att ta upp mobilen och ringa hem och berätta vad jag hade ställt till med,och just då så ser jag nyckeln. Den satt i låset.

På min cykel tar man bort nyckeln när man låser upp,men på denna sitter nyckeln kvar i låset.
Där hade jag stått en ganska lång stund och rotat i väskan och visst såg väl ALLA att jag måste sett helt förvirrad ut? Visst?

Gick in och handlade och träffade en gammal arbetskamrat från tiden i Skinnsberg när jag jobbade på plastfabriken,det var skoj.

När jag kom hem och parkerade så låste jag och så skulle jag ta ur batteriet.
Det väger en hel del,och man ska vrida om en annan nyckel för att ta bort det. Jag vred hit o dit och försökte få loss batteriet men det satt fast.
Förmodligen så såg ALLA grannar att jag höll på och vred hit och dit..Visst?

Ringde Micke och bad honom komma ner.
Han trodde väl nåt hade hänt för han var nere på 3 sekunder.
När jag gnällde och sa att det är nåt fel för batteriet lossnar inte så log han så där gulligt och vred om nyckeln och drog ur batteriet.Inga konstigheter.
Han är så himla gullig min man.

Nu tappade jag tråden..Det var ju nåt speciellt jag skulle komma fram till med detta inlägg men jag har glömt vad.

Lite mer kaffe så kanske jag kommer på det sen.Eller så gör jag det inte.

Hej Hopp

Inga kommentarer: