lördag 29 september 2012

♥ Min kock och Jag ♥

Idag blir det pysseldag vilket jag älskar.
Min egen kock ska få köket för sig själv och grisa ner så mycket han vill så tar jag disken sen.
Han ska fixa kycklingfileér,ris och så ska han för första gången göra egen bernaisesås.
Man har ju hört att det ska vara så krångligt att göra egen bea,men övning borde ge färdighet,eller hur?
Sist vi åt nån mat med bea så vände det sig i munnen av den bea-såsen vi hade.
Dom där pulversåserna är bara för läskiga.
Annars gör vi alltid egen sås,men just bea har vi aldrig provat så det ska bli spännande.

Och när han pysslar i köket så ska jag passa på att sy,sy,sy för imorgon åker min väninna med familj hem från Norrland,så jag antar att hon vill ha sin maskin tillbaks snart.
Jag försökte fint fråga om jag fick knycka maskinen,men det gick inte för sig.
Sicken tokig väninna va?
Jag menar,i ett förhållande brukar man ju skämtsamt säga-"allt ditt är mitt",så det borde funka i förhållandet till en väninna sen hedenhös-tiden också,eller hur Jacken?

På eftermiddagen får vi besök av dom som driver Hunddagiset här i stan.Vi ska ge bort lite prylar jag har rensat ut.
Känns mycket bra att ge saker vi inte använder,som har legat i skåp och lådor oanvända till dagiset.
Dom gör ett kanonjobb och klart man vill hjälpa dom.

Ska även sätta mig senare och greja med en header till Musikbloggen och jag vet ju att när jag sätter mig med det så blir jag sittande ett bra tag.Jag bara älskar att pyssla med sånt och tiden bara far iväg.

Hade igår ett långt samtal med min Kära Kusin Sussie,som jag kallar för "Pumpkin" bara för hon är så söt,och jag är så glad att jag har henne i mitt liv.
För mig känns hon som en Syster som jag kan prata om precis allt med.
Vi har haft lite dispyter,men pratar ut om sånt direkt och löser det.
Vi tittar framåt istället för att älta det förflutna.
Känns som att vi är lika smarta båda två och fattar att det "past cannot be changed,but the future is what you want it to be"
Love ya Pumpkin.


Igår målade jag naglarna,och idag när jag höll Mervil och gosade så såg jag att mina naglar matchar Mervils pälsfärg så jag ska visa bild sen.
Nu har jag inte tid för jag ska dra fram mina syprojekt.

Ha en trevlig Lördag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud va jag älskar dig!<3
Du är underbar.
Kram och puss
Pumpkin;-)

Catta sa...

Detsamma <3
Fattar inte hur vi klarat oss halva livet utan varann.

Puss <3

Anonym sa...

Åh, så kul du fått en syster! Du behöver en syster! Och jag tror verkligen ni två förtjänar varann. Ni har så lika personligheter. Kram Annica i Umeå (syster till dig, Monika, Kicki och Katja)

Catta sa...

Hå,hå jaja..
Förtjänar varann? Hur menar du då?
Berätta gärna.

Kramen kan vi väl skippa,känns ju så plastigt ;)

Anonym sa...

Kommer alltid att kramas. Är mer för naturmaterial, det äkta, än plast. Ni förtjänar varann, tycker ni är lika på det sätt att ni är så rädda och oäkta. Kan gärna utveckla. Kram från Annica