lördag 22 september 2012

Några fynd.

Loppisen vid Risbrokyrkan är trevlig och det är billligt där.
Jag gick omkring nästan två timmar och klämde,funderade,plockade i saker i korgen,la tillbaks saker ur korgen.Jag brukar göra så att när jag ser nåt som jag känner att åh,den vill jag ha så lägger jag den i korgen går ett varv och funderar om jag verkligen vill ha den,om jag har användning för den eller om det bara är ett impulsköp för det är nåt som är fint eller så.
Många saker jag lägger i korgen lägger jag tillbaks efter mitt varv,men några saker blir kvar såklart.

Denna lilla hylla som nu hänger i hallen där vi har hundkoppel,nycklar osv kostade 30 kr.

En helt ny jacka hittade jag.20 kr.

Och denna lilla plåtask som låg på 5 kronorsbordet var så söt så den var nog ett impulsköp för jag vet inte vad jag ska ha den till.

Jag kollade inte i asken innan jag kom hem trots att jag hörde nåt skramla i den.
Jag ville hålla mig själv på "halster" och vad glad jag blev när jag såg innehållet.
Ett Rosa Bandet och ett tennarmband,och nåt hemmagjort rosabandetsmycke.Så länge som jag önskat mig ett tennarmband,men dom är lite dyra så jag har inte köpt nåt.Hade ett förut som jag aldrig tog av mig,men lyckades på nåt vis slarva/tappa bort det.
Tennarmband = Norrland.

En tavla som jag föll pladask för.
Syns kanske inte så bra,men det är en liten.liten flicka som går ut genom en stor,stor dörr.
Kände på en gång att det där känns som mig..
10 Kronor.

Himla söt.

Och så har vi fyndat nåt som verkligen var välbehövligt-Kastruller.
Vi har haft så dåliga och gamla kastruller så När vi hittade detta set på Lidl i en "Rea-låda" på Lidl så slog vi till.
Vi har tittat på detta förut,men 599 kr är ändå 599 kr,så vi har ej köpt det tidigare.
Nu stod en prislapp på lådan-200 kr så det var ju helt ok.
När vi kollade så allt var med så fattades den minsta kastrullen och locket. så vi frågade en av personalen om det är därför dom rear ut seten för att det fattas grejer,och hennes svar blev typ-"Jäkla dårar som har snott ur ena kartongen och lagt i sin låda,jag vet vilka dom är"..
Oooops..Hon sa att då kan vi inte sälja detta,men jag gjorde "hundögon" så hon sa ok,men då sänker jag detta till 100 kr.
Vilket kap.Nu ska vi bara rensa bort dom gamla skitkastrullerna och ställa in dom nya.
Vi har bland annat en liten kastrull som jag haft sen min dotter var liten som var vällingkastrullen,så visst var det dags med nytt.

Inga kommentarer: