torsdag 20 september 2012

Torsdag och sol.

God Morgon på Er.
Morgonen började med ett gapskratt så den här dagen blir nog bra.
Det var i morse när jag stod vid balkongen och tog ett bloss,så kom Mervil och kråmade sig kring mina fötter och jamade.
Jag mumlade nåt i stil med-"Tänk att du alltid kommer och piper när jag står här"
Varpå jag hör Micke säga-"Ja,men det är ju för att du är den svagare av oss,han känner det"
Jag bröt ihop och började gapskratta.
Lät ju som han vore en riktig mansgris vilket han absolut inte är..Han sa ju naturligtvis det på skoj,och för er så låter det nog inget skoj alls,men kl 5 på morgonen fick i alla fall jag mitt första gapskratt.
Han är så skojig min Man.

Har nyss betalt räkningar och tänkte ladda kaffebryggaren,men guess what?
Kaffet är slut så jag får allt vänta till Coop öppnar.
Vi var in där igår och dom har nu öppnat sko och väskavdelningen och jag såg så himla fina gummistövlar.
Ett par var svarta och rosa med mönster och snörning och kostade 99 kr.
Ett par var svarta och lite rejälare med nån kedja och nit upptill. Tror dom kostade 150 kr eller nåt.
 Ja,jag såg ju även andra fina vinterstövlar,men jag fick lov att sätta på skygglapparna och swischa förbi.
Jag har ett par vinterskor som nog får duga kommande vinter också.
Men visst är det ändå skoj att titta och klämma lite :)

Jag hittade detta tips på nätet och tyckte det var jättegulligt.
Man tar ballonger och fyller med vatten som man färgat med karamellfärg,låter dom frysa och tar sen bort ballongen.
Så har man jättepärlor i sin vinterträdgård.
Om man har en trädgård vill säga.
Jag tänkte att om man skulle göra som ett hål i dom så kunde man ha värmeljus där och pärlorna skulle glimma jättefint.


















Nej,solen skiner och jag ska greja klart här så jag kommer ut nån gång.

Nähäpp,ut ska jag inte än för jag kom på att jag ska frosta av en av frysarna för vi ska ju handla på efternmiddan.
Det är så himla tråkigt och kallt att frosta av frysar,men skoj när det är klart.
Och lite spännande att se vad som kan dyka upp.
Räkor vet jag att vi har för det har vi alltid..Trots att frysen ibland skramlar tom så finns det alltid räkor av nån anledning.
Jag har för mig att det var nåt mer speciellt jag skulle göra idag,men för tillfället kommer jag inte på vad det kan vara.

Hej Hopp.

Inga kommentarer: