tisdag 18 september 2012

Välkommen Tisdag :)

I morse var jag nog fortfarande lite i nattmössan när vi klev upp.
Jag gick som en radiostyrd hösäck till kaffebryggaren och hämtade kaffe åt oss,och när jag skulle hälla i mjölk i min mugg så insåg jag i sista sekunden att jag höll i ketchupflaskan..
Fast vem vet? Det finns ju så många olika smaker på kaffe nu så ketchupkaffe kanske kunde bli en hit?
Nån som vill testa och berätta för mig sen?

Som vanligt så började 4 små guldbruna tassar trampa på oss ungefär en timma innan klockorna ringer,och just då var jag så pigg så det gjorde inget.Vi låg och småpratade och kurrade ihop.
Tydligen så högt så även Micke vaknade till en sväng och kurrade han också.
Sen somnade vi om alla tre tills det var dags att gå upp.

Jag har nyss fixat en ny panna kaffe och ska sätta mig och skriva på ett inlägg till Swedbar,s Musikblogg. Det är riktigt skoj att hålla på med det och jag hoppas resultatet blir bra.

Dagen i övrigt består i att fara ner på stan och kolla efter en större kattsandlåda till dom 4 små guldbruna tassarna som har kommit på att det är jätteskoj att härja omkring i kattlådan och ta upp små nävar sand och slänga över kanten..Haha
Eller kanske inte större,men en med högre kanter eller möjligtvis lock.

Och så är det nog kålpuddingsdag idag. Utan potatis för mig,men till Robban och Micke kokar jag ett gäng.
Å lingonsylt och kall mjölk..Så gott,så gott.

Nej,nu över till det andra.

Hej Hopp.

2 kommentarer:

Fam. Strömberg sa...

God morgon vännen!

Kålpudding är himelskt gott...spara en bit till mig vettja!
Vi har kattlåda med lock och "dörr" till vår katt Elliott! Men han är så fräck så han tar med sig sand ut i alla fall, så varje morgon man kliver in i badrummet så känns det som om man står i ett grustag!
Inte så mysigt!
Ha en bra tisdag!
Kram Amie

Catta sa...

Jag budar över en bit kålpudding :)

Funderade lite på en sån låda,men sen har jag sett att det finns vanliga lådor med rejält hög kant så jag ska kika på en sån tänkte jag.

Ja,visst känns det lite som att kliva i ett grustag på mornarna..Hahah

Ha en bra dag du med.
Kram