måndag 22 oktober 2012

Morgonkaffe för andra gången.

I morse efter hundprommisen så la jag mig igen, för jag var så frusen och trött.
Har sovit dåligt i natt och då är det lika bra att vila om man kan tycker jag.

Idag ska jag pyssla på med det vanliga här och eventuellt ta en tur ner på stan senare.
Ska köpa hem fönsterputs och ta tag i fönstrena som är kvar.
Sydde gardiner till köksfönstrena igår och även nya "skynken" till köks-ön.
Blev lite lantlig stil i blå/vit rutigt tyg.
Ska försöka få till nåt till vardagsrummet också.Har en idé på gardiner jag vill sy så det ska jag ta tag i.

Innan jag la mig i morse så fixade jag frukost till Mig o Robban, och jag tyckte det skulle bli så gott med en vanlig skogaholms limpmacka med prickig korv,men fy vad äckligt det brödet är. Usch, jag kommer nog aldrig mer äta limpa.
Det är svårt att få tag i riktigt gott mjukbröd,så det bästa är väl att baka själv antar jag.
Inte så kul, men gott som sagt.

När jag satte på dagens andra omgång kaffe för nåt tag sen och tog ner kaffeburken från skåpet så började jag även kolla bland alla kryddor från Turkiet,och minsann så finns ju saffran där och jag fick idén till dagens middag som får bli Paella.
Det ska bli riktigt gott.



Inga kommentarer: